-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Startet som gangsterbil
Overtatt av lovens lange arm
Dette råskinnet av en Dodge Challenger patruljerer veiene i Texas. Opprinnelig skulle den benyttes til helt andre formål.
Bilen ble gitt i gave til Texas Department of Public Safety som har ansvaret for statens Highway Patrol, og i den rollen kan den vise seg å bli svært nyttig.
Tidligere ble bilen benyttet av et kriminelt miljø, men nå er den i stedet for å stikke fra politiet, begynt å forfølge kriminelle.
Og det har den gode forutsetninger for å greie – den kompressormatede 6,2-liters V8-en er nemlig trimmet opp fra opprinnelige 707 hk til å yte hele 1080 hestekrefter.
Ifølge Motor Authority er ikke dette første gang det amerikanske politiet benytter Challenger. Florida Highway Patrol viste i 2019 en uniformert Challenger, men den hadde «bare» en 5,7-liters V8 med 372 hk under panseret.
Dodge Charger, Challengers nære slektning med fire dører, er også vanlig å se i sort og hvit uniform.
Muskelbilene fra Dodge er nå inne i siste fase med en Last Call-serie som skal ta en verdig avskjed med Challenger og Charger før en elektrisk modell tar over hegemoniet i 2024. Regn med at den også kommer i politiets tjeneste.