-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Populær småbil
Changan frisker opp sin mini
Det kan være verdt å følge med på Changan. Dette er en av de store Kina-fabrikkene som åpenbart vet hvor Europa er. Store på småbiler er de også.
Changan er blant de fire største bilprodusentene i Kina, har virksomhet sammen med bl.a. Ford og Mazda og reiser for tiden igjen rundt i Europa for å sjekke ut mulige importører.
Men Euro-forbindelsen deres er sterkere enn en visitt nå og da, i Torino har de hatt et viktig designstudio på gang i flere år – både et kreativ sentrum og en viktig lyttepost for det europeiske markedet.
Nå tror ikke jeg at deres lett primitive A-segment biler er det de først vil satse på til eksport, men de er interessante fordi slike biler dels betyr svært meget for det kinesiske markedet og dels fordi det klart demonstrerer for oss andre at det går an å produsere brukbare biler til under 50.000 kroner og gjøre forretning på det.
Lumin er en mini-bil som Changan lanserte i fjor. Den klarte å selge 120.000 eksemplarer i noe som ikke var et fullt år. I hele 2022 ble det solgt 316.500 av Wuling/GM sin verdensmester Mini.
Lumin lå på 31. plass på registreringslisten i juli, med cirka 14.000 biler (det er 3.000 flere enn Xpeng leverte av alle sine modeller i Kina i juli!).
Men det er åpenbart ikke nok, så i midten av august lanserte de en ny versjon som har forlenget rekkevidden til 205 km og økt ladefarten, samtidig som kosmetikk har fått den til å se litt freshere ut.
Målene er beskjedne, 327 x 170 x 155 centimeter på 198 cm akselavstand. Med en 30 kW motor veier den bare litt over 800 kg.
Innvendig er det en 10,25-tommers skjerm med mengder av infotainment-tilbud, inklusive det de kaller smart oppkobling og fjernstyring av en rekke funksjoner.
Og selvfølgelig kan den også leveres i Cherry Pink!