-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fire blir to
SPIONBILDER: Salget av sedaner og stasjonsvogner har stupt de siste årene, men det står enda dårligere til med todørs nisjemodeller.
I dag er det SUV-er i alle formater som har tatt over for sedaner og stasjonsvogner, og med en rekke nye elbiler i tillegg til eksisterende modeller, må de fleste produsenter redusere i det eksisterende modellutvalget.
Mercedes er blant produsentene som har hatt et gedigent modellutvalg, og de er også en av produsentene som raskest bygger opp et stort utvalg av elbiler i alle størrelser. Nå må de kutte et sted, og da er det naturlig å se på nisjemodellene med begrenset salg.
For eksempel vil nye Mercedes-AMG SL bli deres eneste cabriolet i luksussegmentet, mens C-Klasse og E-Klasse Coupé og Cabriolet skal erstattes av en helt ny modell som trolig får betegnelsen CLE-Klasse og blir lansert i begge karosseriformer.
Vår illustratør ser for seg hvordan en ny coupé i AMG-versjon kan se ut, og samtidig presenterer vi ferske spionbilder av prototyper i begge former.
Trolig kommer begge bilene på markedet mot slutten av neste år som 2024-modeller.
Nykommeren er i stor grad basert på nye C-Klasse men får et mer aggressivt design og slankere lykter for å gi et sportslig uttrykk.
Interiøret vil ha det meste til felles med C-Klassen, inkludert heldigitalt instrumentpanel og 11,9-tommers vertikal infotainment-skjerm som standard.
Drivlinjene blir også overført fra C-Klassen, hvilket primært betyr firesylindrede alternativer med unntak av toppmodellene fra AMG. Det er lite trolig at CLE-Klasse vil tilbys som ladbar hybrid, men mildhybrid-teknologi vil bli standard i alle varianter.