-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fire blir to
SPIONBILDER: Salget av sedaner og stasjonsvogner har stupt de siste årene, men det står enda dårligere til med todørs nisjemodeller.
I dag er det SUV-er i alle formater som har tatt over for sedaner og stasjonsvogner, og med en rekke nye elbiler i tillegg til eksisterende modeller, må de fleste produsenter redusere i det eksisterende modellutvalget.
Mercedes er blant produsentene som har hatt et gedigent modellutvalg, og de er også en av produsentene som raskest bygger opp et stort utvalg av elbiler i alle størrelser. Nå må de kutte et sted, og da er det naturlig å se på nisjemodellene med begrenset salg.
For eksempel vil nye Mercedes-AMG SL bli deres eneste cabriolet i luksussegmentet, mens C-Klasse og E-Klasse Coupé og Cabriolet skal erstattes av en helt ny modell som trolig får betegnelsen CLE-Klasse og blir lansert i begge karosseriformer.
Vår illustratør ser for seg hvordan en ny coupé i AMG-versjon kan se ut, og samtidig presenterer vi ferske spionbilder av prototyper i begge former.
Trolig kommer begge bilene på markedet mot slutten av neste år som 2024-modeller.
Nykommeren er i stor grad basert på nye C-Klasse men får et mer aggressivt design og slankere lykter for å gi et sportslig uttrykk.
Interiøret vil ha det meste til felles med C-Klassen, inkludert heldigitalt instrumentpanel og 11,9-tommers vertikal infotainment-skjerm som standard.
Drivlinjene blir også overført fra C-Klassen, hvilket primært betyr firesylindrede alternativer med unntak av toppmodellene fra AMG. Det er lite trolig at CLE-Klasse vil tilbys som ladbar hybrid, men mildhybrid-teknologi vil bli standard i alle varianter.