-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fire blir to
SPIONBILDER: Salget av sedaner og stasjonsvogner har stupt de siste årene, men det står enda dårligere til med todørs nisjemodeller.
I dag er det SUV-er i alle formater som har tatt over for sedaner og stasjonsvogner, og med en rekke nye elbiler i tillegg til eksisterende modeller, må de fleste produsenter redusere i det eksisterende modellutvalget.
Mercedes er blant produsentene som har hatt et gedigent modellutvalg, og de er også en av produsentene som raskest bygger opp et stort utvalg av elbiler i alle størrelser. Nå må de kutte et sted, og da er det naturlig å se på nisjemodellene med begrenset salg.
For eksempel vil nye Mercedes-AMG SL bli deres eneste cabriolet i luksussegmentet, mens C-Klasse og E-Klasse Coupé og Cabriolet skal erstattes av en helt ny modell som trolig får betegnelsen CLE-Klasse og blir lansert i begge karosseriformer.
Vår illustratør ser for seg hvordan en ny coupé i AMG-versjon kan se ut, og samtidig presenterer vi ferske spionbilder av prototyper i begge former.
Trolig kommer begge bilene på markedet mot slutten av neste år som 2024-modeller.
Nykommeren er i stor grad basert på nye C-Klasse men får et mer aggressivt design og slankere lykter for å gi et sportslig uttrykk.
Interiøret vil ha det meste til felles med C-Klassen, inkludert heldigitalt instrumentpanel og 11,9-tommers vertikal infotainment-skjerm som standard.
Drivlinjene blir også overført fra C-Klassen, hvilket primært betyr firesylindrede alternativer med unntak av toppmodellene fra AMG. Det er lite trolig at CLE-Klasse vil tilbys som ladbar hybrid, men mildhybrid-teknologi vil bli standard i alle varianter.