-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Fire blir to
SPIONBILDER: Salget av sedaner og stasjonsvogner har stupt de siste årene, men det står enda dårligere til med todørs nisjemodeller.
I dag er det SUV-er i alle formater som har tatt over for sedaner og stasjonsvogner, og med en rekke nye elbiler i tillegg til eksisterende modeller, må de fleste produsenter redusere i det eksisterende modellutvalget.
Mercedes er blant produsentene som har hatt et gedigent modellutvalg, og de er også en av produsentene som raskest bygger opp et stort utvalg av elbiler i alle størrelser. Nå må de kutte et sted, og da er det naturlig å se på nisjemodellene med begrenset salg.
For eksempel vil nye Mercedes-AMG SL bli deres eneste cabriolet i luksussegmentet, mens C-Klasse og E-Klasse Coupé og Cabriolet skal erstattes av en helt ny modell som trolig får betegnelsen CLE-Klasse og blir lansert i begge karosseriformer.
Vår illustratør ser for seg hvordan en ny coupé i AMG-versjon kan se ut, og samtidig presenterer vi ferske spionbilder av prototyper i begge former.
Trolig kommer begge bilene på markedet mot slutten av neste år som 2024-modeller.
Nykommeren er i stor grad basert på nye C-Klasse men får et mer aggressivt design og slankere lykter for å gi et sportslig uttrykk.
Interiøret vil ha det meste til felles med C-Klassen, inkludert heldigitalt instrumentpanel og 11,9-tommers vertikal infotainment-skjerm som standard.
Drivlinjene blir også overført fra C-Klassen, hvilket primært betyr firesylindrede alternativer med unntak av toppmodellene fra AMG. Det er lite trolig at CLE-Klasse vil tilbys som ladbar hybrid, men mildhybrid-teknologi vil bli standard i alle varianter.