-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tilbake til røttene
MG-tradisjoner fornyes
Det var en gledelig overraskelse da kinesiske MG viste en åpen to-seter, Cyberster, i 2021 og satte den i produksjon. Nå utvikler de oppskriften videre.
Cyberster var den første seriøse elbilen etter gammel roadster-oppskrift. Da glemmer jeg selvfølgelig starten på Tesla – en ombygd Lotus Elise.
Og så, til åpningen av Goodwood Festival of Speed der MG virkelig feirer sitt 100-års jubileum, avduket de en ny Cyberster – Cyber GTS Concept.
Egentlig en non-brainer når man virkelig tenker over det – en kabriolet med ståltak.
Det var jo egentlig slik man pleide å gjøre det.
Men samtidig er det litt ironi i dette da. For omtrent samtidig har Ford vist oss den nye Caprien.
Opprinnelig var jo Capri coupéen som ut-coupérte alle andre. Über coupéen. Og så er det altså en kinesisk fabrikk som må vise oss hvordan man virkelig gjør en elektrisk sports-coupé!
Europeisk påvirkning
Riktignok er det mye europeisk bak denne kineseren. Carl Gotham heter mannen som var ansvarlig for prosjektet – hos SAIC siden 2005! Han sitter i England, og det var også han som hadde ansvaret for EXE 181 show-bilen.
Og sammen med ham, en av mine absolutte favoritter, Jozef Kaban – nylig ansatt hos SAIC etter et par ulykkelig år hos Volkswagen.
Sammen har de gjort noe som heldigvis ikke har et eneste spor av retro – bortsett fra navnet.
Her har vi en moderne bil, lav og sitter godt nedpå, med et klassisk, langt panser (som den selvfølgelig ikke trenger – men det gjorde ikke Capri heller) og med en skikkelig hekk som ikke etterlater noen tvil om at det er her det ender!
2+2
Om det har skjedd noe med plattformen aner jeg ikke, men denne er – i motsetningen til kabrioleten – en 2+2. Har de gjort noe med pakkingen uten å endre målene, er det imponerende.
Det blir forøvrig antydet at det også er mulig å bygge en hardtop som tilsvarer dette taket.
Om den skal produseres?
Det må jo være en grunn til at MG minner oss om at neste år er det 60 år siden MGB GT. Ståltak-utgaven av klassiske MGB.
Jeg kan godt se for meg GTS som produksjonsutgave med litt over 500-hesters twin-motor set-up’en, som vi har i Cyberster.
Og a pro pos Cyberster – ennå ingen registrert i Norge.