-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

To nye modeller
Mini lekker om fremtiden
Mini er svært aktive på lekkasjefronten for tiden. I løpet av et par uker har de sendt ut de første bilder av neste generasjon Cooper samt en maskert Countryman med relativt detaljert informasjon. Vi har i tillegg bilder av en umaskert Countryman under fotoopptak i USA.
La oss starte med den minste som er neste generasjon av tredørs hatch og skal hete Mini Cooper. Cooper brukes også på dagens modell, men da for å beskrive utstyrsnivået.
Bilen på bildene er elbilen Cooper SE, og den blir ikke den eneste elbilen etter generasjonsskiftet – det kommer også en Cooper E og det arbeides i tillegg med en elektrisk John Cooper Works modell.
Økt rekkevidde
Mens dagens Cooper SE har en beskjeden batteripakke på 32,6 kWt og en oppgitt rekkevidde på bare 228 kilometer, blir det mulig å dra på lengre reiser med de nye modellene.
Cooper E får som dagens modell en motor som yter 184 hk, mens batteripakken øker til 40 kWt slik at rekkevidden vil havne i området rundt 30 mil.
Går du for toppmodellen Cooper SE får du 215 hester å leke deg med, samt en batteripakke på 54 kWt. Da snakker vi nok om rekkevidden på nærmere 40 mil.
(saken fortsetter)
Ikke bare England
Mens dagens el-Mini deler plattform med de fossile, skal nykommerne over på en ren elbilplattform. De skal heller ikke bygges i England, men i Kina hvor BMW har et samarbeid med Great Wall Motors.
De fossildrevne utgavene skal fortsatt bygges i England på samme plattform som i dag, og blir mer å regne som oppdateringer av dagens modell enn som en ny generasjon.
Trolig blir dette de siste bensindrevne biler fra Mini, for de skal bli ren elbilprodusent fra utgangen av dette tiåret.
Elektrisk Countryman
Som tidligere fortalt er også en ny Countryman som skal bygges i Tyskland under utvikling, også den med elektrisk drivlinje i tillegg til de fossile.
Nå avslører produsenten at nye Countryman blir en del større enn dagens modell – nærmere bestemt 13 cm lengre og 6 cm høyere. Dette for å gi plass til en ny Aceman som skal segmenteres mellom Countryman og Clubman.
Også her skal elbilen leveres i to utførelser – som Countryman E med tohjulsdrift og 140 kW/191 hk, og som Countryman SE ALL4 med hele 230 kW/313 hk. Begge får en batteripakke på 64,7 kWt som skal gi en rekkevidde på rundt 450 kilometer.
Våre fotografer har greid å ta bilder av en umaskert Countryman S i alle vinkler mens den var på hemmelig opptak til reklamebilder i USA, og vi ser at den får mer dynamisk design enn forgjengeren. Bildene viser den nye fronten med blinklys innebygget i kjørelysene. Legg også merke til at det er plassert dekorelementer på C-stolpene.
Du kan regne med å se begge nykommerne på veien i 2024.