-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Snart kan sjåføren elimineres
SPIONBILDER: Den har foreløpig kun være vist som konsept, men her er Cruise Origin i farta.
GM er sterkt involvert i Cruise-prosjektet, sammen med blant andre Honda. Det har vært benyttet Bolt EV-biler i testfasen, og disse kjører fortsatt rundt i San Fransisco-området uten sjåfør.
Men nå begynner det endelige produktet å ta såpass form at prototyper kjører rundt på GMs testanlegg nær Milford i Michigan.
Bilen har omtrent samme form som konseptet Cruise viste i 2020, men på prototypen har man ikke brydd seg om å skjule lidarer og kameraer. På bildene ser vi også en sjåfør bak rattet, men hen skal nok snart fjernes.
Origin skal brukes av Cruise i deres flåte av selvkjørende taxier som etter planen skal være på veien i 2023. Bilen konstrueres for å ha lange service-intervaller og levetid på over en million miles. Dessuten skal den enkelt kunne oppgraderes med ny programvare gjennom livssyklusen.
GM er hovedinvestor og skal stå for produksjon av Origin basert på deres Ulimum EV-plattform. Planen er produksjonsstart tidlig 2023 ved Factory Zero hvor også GMC Hummer bygges på samme plattform.
De første Origin skal settes i trafikk i San Fransisco, men Cruise har annonsert at de også planlegger flåter i Japan litt lengre frem i tid. Her vil de samarbeide med Honda som er en annen stor aksjonær.
I første omgang er Origin autonom på nivå 4 etter SAE-standarden, siden det er begrenset hvor den har lov til å operere, men målet er å klare nivå 5 slik at bilen kan bygges helt uten ratt og pedaler.