-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kompakte konsepter fra Daihatsu
Toyota-eide Daihatsu stiller med to konseptbiler i Frankfurt. Den ene ser ut som en nær forestående erstatning for Terios mens den andre vil bli omfavnet av miljøaktivister.
D-Compact er betegnelsen på den kompakt SUVen. Sammenlignet med Terios har den vokst i alle retninger og måler 4,075m (3,845) x 1,745m (1,555) x 1,760m (1,695) i lengde, bredde og høyde. Akselavstanden er strukket til 2,580m (2,420) mens sporvidden er respektive 1,445m (1,315) foran og 1,480m (1,310) bak.
Fremdriften besørges av en 1,5-liters bensinmotor tilsvarende den som driver nye Sirion. Konseptet er utstyrt med permanent firehjulsdrift som inkluderer en mekanisk senterdiffsperre og VSC (Vehicle Stability Control). Basert på egne tester regner Daihatsu med at den vil oppnår tre stjerner i en EuroNCAP test – ikke spesielt imponerende i 2005, så her kan vi regne med at det iverksettes tiltak før produksjonsmodellen eventuelt slippes.
For 2
HVS er betegnelsen på en lett sportsbil med hybriddrift fra samme produsent. Her finner vi en 1,5-liters bensinmotor i kombinasjon med et avansert elektrisk drevet 4WD-system. Resultatet er i følge Daihatsu krefter som en 2-litersmotor med forbruk som en 1-liter.
Den bakre elektriske motoren fordeler kreftene individuelt til hvert bakhjul for å optimalisere stabiliteten i raske kurver.