-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kompakte konsepter fra Daihatsu
Toyota-eide Daihatsu stiller med to konseptbiler i Frankfurt. Den ene ser ut som en nær forestående erstatning for Terios mens den andre vil bli omfavnet av miljøaktivister.
D-Compact er betegnelsen på den kompakt SUVen. Sammenlignet med Terios har den vokst i alle retninger og måler 4,075m (3,845) x 1,745m (1,555) x 1,760m (1,695) i lengde, bredde og høyde. Akselavstanden er strukket til 2,580m (2,420) mens sporvidden er respektive 1,445m (1,315) foran og 1,480m (1,310) bak.
Fremdriften besørges av en 1,5-liters bensinmotor tilsvarende den som driver nye Sirion. Konseptet er utstyrt med permanent firehjulsdrift som inkluderer en mekanisk senterdiffsperre og VSC (Vehicle Stability Control). Basert på egne tester regner Daihatsu med at den vil oppnår tre stjerner i en EuroNCAP test – ikke spesielt imponerende i 2005, så her kan vi regne med at det iverksettes tiltak før produksjonsmodellen eventuelt slippes.
For 2
HVS er betegnelsen på en lett sportsbil med hybriddrift fra samme produsent. Her finner vi en 1,5-liters bensinmotor i kombinasjon med et avansert elektrisk drevet 4WD-system. Resultatet er i følge Daihatsu krefter som en 2-litersmotor med forbruk som en 1-liter.
Den bakre elektriske motoren fordeler kreftene individuelt til hvert bakhjul for å optimalisere stabiliteten i raske kurver.