-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kompakte konsepter fra Daihatsu
Toyota-eide Daihatsu stiller med to konseptbiler i Frankfurt. Den ene ser ut som en nær forestående erstatning for Terios mens den andre vil bli omfavnet av miljøaktivister.
D-Compact er betegnelsen på den kompakt SUVen. Sammenlignet med Terios har den vokst i alle retninger og måler 4,075m (3,845) x 1,745m (1,555) x 1,760m (1,695) i lengde, bredde og høyde. Akselavstanden er strukket til 2,580m (2,420) mens sporvidden er respektive 1,445m (1,315) foran og 1,480m (1,310) bak.
Fremdriften besørges av en 1,5-liters bensinmotor tilsvarende den som driver nye Sirion. Konseptet er utstyrt med permanent firehjulsdrift som inkluderer en mekanisk senterdiffsperre og VSC (Vehicle Stability Control). Basert på egne tester regner Daihatsu med at den vil oppnår tre stjerner i en EuroNCAP test – ikke spesielt imponerende i 2005, så her kan vi regne med at det iverksettes tiltak før produksjonsmodellen eventuelt slippes.
For 2
HVS er betegnelsen på en lett sportsbil med hybriddrift fra samme produsent. Her finner vi en 1,5-liters bensinmotor i kombinasjon med et avansert elektrisk drevet 4WD-system. Resultatet er i følge Daihatsu krefter som en 2-litersmotor med forbruk som en 1-liter.
Den bakre elektriske motoren fordeler kreftene individuelt til hvert bakhjul for å optimalisere stabiliteten i raske kurver.