-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye KIA EV6 GT:
Får flere hester, lyd og gir
Den nye og kraftig forbedrede Kia EV6 GT tilbyr nå mer kraft, rekkevidde og ytelse, med et større batteri. Samtidig introduserer Kia også Launch Control.
Dette blir den kraftigste Kia noensinne. Med Launch Control yter bilen hele 650 hestekrefter og 609 hk ved kjøring i GT Mode.
Akselerasjonen fra 0 til 100 km/t går unna på 3,5 sekunder og toppfarten på bilen er 260 km/t. Med større batteri økes rekkevidden til 450 kilometer WLTP, noe som tilsvarer opptil 550 kilometer ved bykjøring. Til tross for at batteriet er større – hele 84 kWt – vil ladingen under ideelle forhold fortsatt ta kun 18 minutter fra 10 til 80 prosent.
Den nye versjonen vil gjøre bilen mer spennende. Ikke bare blir den utstyrt med virtuell motorlyd, men også virtuelle girskifter. Fjøringen er elektronisk kontrollert. Kombinert gir dette en svært engasjerende og spennende kjøreopplevelse.
På tross av raskere akselerasjon, modifiserte støtdempere og forbedret styreinnstilling sørges det også for god komfort. Veistøy reduseres av lydabsorberende gulvtepper, dekk og hjulbeskyttere, mens AI-algoritmer ble brukt under utviklingen for å kutte uønskede støyfrekvenser til motorene ytterligere.
Valgfrie kjøremoduser
Kjøremodusene kan velges via en knapp på rattet. Eco-, Normal-, Sport- og My Drive-modusene kan enkelt byttes av sjåføren avhengig av forholdene eller ønsket kjørestil, med støtdemping, styring og bremsefølelse optimalisert for hver modus.
I MY DRIVE påvirker føreren også dette selv med sitt eget oppsett. Den neongrønne GT-knappen på rattet aktiverer GT-modus, for å frigjøre det fulle potensialet i bilen.
EV6 GT skiller seg designmessig fra de andre EV6-modellene i porteføljen gjennom signaturgrønne neon-aksenter på det nydesignede rattet, bøttesetene i semsket skinn samt bremsekaliprene.
Endringer har også blitt gjort på dashbordmønsteret, bakre støtfanger og bakre diffuser samt fronten ved å introdusere Kia Starmap kjørelys og en redesignet frontstøtfanger og grill. Innvendig har GT-eksklusiv grafikk på den doble 12,3-tommers skjermen, med ambient lyssetting som skaper et unikt miljø.
Den nye EV6 GT er en utvidelse av Kias strategi om å ha 11 elbiler på markedet innen 2026, nå utvidet til 15 modeller innen 2027, med et helelektrisk produktutvalg i Europa innen 2035.