-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Hyundai med to til Detroit
Hyundai har varslet de 6.500 journalistene som skal til Detroit om at de må hvesse blyantene og tørke av pennene: koreaneren kommer nemlig med to nyheter.
Nyhet nummer én er produksjonslinket. Det skal nemlig lanseres en ny oversjøisk Santa Fe. Den forrige ble lansert på Seoul-utstillingen sommeren 1999 etter å ha vært lansert på Detroit-utstillingen i januar 1999. (Spør ikke meg, jeg skjønner det ikke jeg heller.) Om den nye, akkurat som den forrige, også er designet hos Hyundai i USA aner jeg ikke, og jeg vet heller ikke riktig hva oversjøisk betyr. Er den oversjøisk i forhold til Korea, slik at vi snakker om en USA-utgave? Eller er den oversjøisk i forhold til USA slik at det blir en Europa-utgave?
Vår egen Knut Moberg vil selvfølgelig klare opp dette store mysteriet når han rapporterer hjem fra Detroit (om ikke før).
Nytt konsept
Den andre nyheten er HCD9. HCD betyr som regel Hyundai California Design – navnet på designsentret de har i Fountain Valley, men noen ganger blir det påstått at det betyr Human Concept Design - hvilket høres ganske sprøtt ut.
Spesielt gjaldt det HCD8 fra Detroit i 2004 – altså for to år siden – som vel er en av de hesligste konseptbiler noensinne. Og hvis den da attpåtil var et Human Concept Design, da vil jeg gjerne melde meg inn i en annen dyreart. Snarest!
Årets HCD ser imidlertid ikke så gal ut. Den har åpenbart litt å gjøre med Neos III som ble vist i Tokyo, og dessuten har HCD9 fått et eget navn. Talus, skal den hete.
Hva skal vi kalle oppskriften? Nok en visjon om SUVens fremtid?