-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Lexus topper med nytt flaggskip
Få klarer å fornye hele familien i løpet av et år, men det er Lexus i ferd med å gjøre når de i dag har avduket sin nye LS 460. Før høsten er den på plass i amerikanske salgslokaler som 2007-modell.
Vi fikk noen hint om linjene gjennom konseptbilen LF-Sh tidligere i høst. Og noen er kanskje skuffet over at produksjonsbilen ikke fikk den hybride drivlinjen konseptbilen hadde. Men skuffelsen varer neppe lenge, for ved påsketider lanseres hybridutgaven med betegnelse LS 600h på bilutstillingen i New York.
Dessuten har LS 460 krefter nok til å dekke behovet for de fleste. Den nye 4,6-liters V8-motoren yter 380 hk og har et maks dreiemoment på 500 Nm. Det setter den i stand til å sprinte fra stillestående til 60 mph (96 km/t) i løpet av 5,5 sekunder.
8 trinn og lang
Kreftene leveres til bakhjulene via en 8-trinns automatkasse. Et trinn mer enn Mercedes 7GTronic, neppe tilfeldig. Multilink hjulopphengningen er perfeksjonert for å gi bedre veiegenskaper enn forgjengeren. Og selvsagt er luksusbilen utstyrt med moderne elektronikk på sikkerhetsfronten – VDIM er betegnelsen Lexus bruker på sitt avanserte stabilitetssystem (Vehicle Dynamics Integrated Management).
Nytt i denne generasjonen Lexus LS er muligheten for å få kjøpt den med lang akselavstand. Da heter den LS 460L og har plass til fire personer i hvert sitt elektrisk styrte individuelle sete med klimastyring og massasjemuligheter. 12 centimeter skiller det på akselavstanden mellom den lange som måler 309 cm og den korte. Det samme gjelder den totale lengden som er 5,15 m på den lange og 5,03 på den korte. Begge er for øvrig 1,87 m brede og 1,48 m høye.
L-finesse er navnet på designspråket som vi fra tidligere kjenner via nye IS- og GS-modeller. Dermed har Lexus fått på plass det siste elementet slik at de kan gå til frontalangrep på sine tyske og britiske konkurrenter.