-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lexus topper med nytt flaggskip
Få klarer å fornye hele familien i løpet av et år, men det er Lexus i ferd med å gjøre når de i dag har avduket sin nye LS 460. Før høsten er den på plass i amerikanske salgslokaler som 2007-modell.
Vi fikk noen hint om linjene gjennom konseptbilen LF-Sh tidligere i høst. Og noen er kanskje skuffet over at produksjonsbilen ikke fikk den hybride drivlinjen konseptbilen hadde. Men skuffelsen varer neppe lenge, for ved påsketider lanseres hybridutgaven med betegnelse LS 600h på bilutstillingen i New York.
Dessuten har LS 460 krefter nok til å dekke behovet for de fleste. Den nye 4,6-liters V8-motoren yter 380 hk og har et maks dreiemoment på 500 Nm. Det setter den i stand til å sprinte fra stillestående til 60 mph (96 km/t) i løpet av 5,5 sekunder.
8 trinn og lang
Kreftene leveres til bakhjulene via en 8-trinns automatkasse. Et trinn mer enn Mercedes 7GTronic, neppe tilfeldig. Multilink hjulopphengningen er perfeksjonert for å gi bedre veiegenskaper enn forgjengeren. Og selvsagt er luksusbilen utstyrt med moderne elektronikk på sikkerhetsfronten – VDIM er betegnelsen Lexus bruker på sitt avanserte stabilitetssystem (Vehicle Dynamics Integrated Management).
Nytt i denne generasjonen Lexus LS er muligheten for å få kjøpt den med lang akselavstand. Da heter den LS 460L og har plass til fire personer i hvert sitt elektrisk styrte individuelle sete med klimastyring og massasjemuligheter. 12 centimeter skiller det på akselavstanden mellom den lange som måler 309 cm og den korte. Det samme gjelder den totale lengden som er 5,15 m på den lange og 5,03 på den korte. Begge er for øvrig 1,87 m brede og 1,48 m høye.
L-finesse er navnet på designspråket som vi fra tidligere kjenner via nye IS- og GS-modeller. Dermed har Lexus fått på plass det siste elementet slik at de kan gå til frontalangrep på sine tyske og britiske konkurrenter.