-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Ny Land Rover
Her er en nesten umaskert Land Rover Discovery. Det betyr en nær forestående lansering.
Discovery feiret 25-årsjubileum i 2014 og ble for første gang del av en familie da Discovery Sport ble lansert som erstatning for den utgåtte Freelander.
Dagens Discovery er en olding i bilsammenheng. Den kom på markedet så langt tilbake som i 2004 som Discovery 3 (LR3 i USA), og selv om den ble facelifted både i 2009 (og omdøpt til Discovery 4) og 2013, er den nå overmoden for generasjonsskifte.
Vi fikk et hint på New York Auto Show i 2014 – riktignok var bilen de viste der et konsept med en spesiell dørløsning vi ikke får i den endelige bilen.
Ser vi på OFV-statistikken over personbiler de siste årene, er Discovery nesten ikke eksisterende. Hittil i år er det registrert to biler mot en i samme periode i fjor.
Sjekker vi derimot tallene for varebiler, så blir situasjonen en helt annen – 103 hittil i år mot 142 samme periode i fjor. De siste årene har salget ligget på mellom 200 og 250 varebiler.
Land Rover var først ute med menystyring som skreddersyr hjuloppheng, ESP og motor / girkasse etter forhånds-valgte programmer tilpasset underlag og kurvatur.
Den nye Disco-modellen kan få laserteknologi som skanner terrenget og justerer innstillingene fortløpende mens bilen beveger seg.
Designmessig får nye Discovery mye til felles med Sport-utgaven, men den vil fortsatt ha et progressivt tak for å gi nok luft over hodet til de som sitter bak. Seteradene har kinooppsett slik at man sitter høyest bakerst.
Drivlinjene blir de samme som i Discovery Sport og nyere Jaguar-modeller. Det vil si firesylindrede dieselmotorer på 150 eller 180 hestekrefter samt en firesylindret bensinmotor med 240 hester.
I tillegg vil det trolig komme en hybridutgave der elmotoren sitter integrert i girkassen.
Blant teknologien som vil finne veien til nye Discovery er «Transparent bonnet» som lar deg se terrenget du beveger deg i «gjennom» panseret.
Bilen vil få et helt nytt interiør med stor berøringsskjerm og laserbasert head-up som gir et klarere og skarpere bilde enn tradisjonelle displayer gjør. Helautomatisk parkering, styrt fra utsiden av bilen, blir en realitet.
Vi tar neppe mye feil om vi tipper at det blir Disco-lansering på Paris-utstillingen om en måneds tid.