-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fiat Doblò
Fiat Doblò har veldig god plass i høyden. Men er det der vi trenger den mest?

Først publisert i BIL 7 - 2002.
Doblò er utviklet parallelt med varebilen Cargo, og har en form som gir meget god plass til bagasjen. Man får en stor grad av romfølelse når man sitter i bilen. Innvendig har den klare trekk fra storebror Multipla, med mye bruk av buede linjer, gummierte overflater og stofftrekk. Det er et trivelig interiør, med flere fine detaljer. I dørene,også de bak, er det oppbevaringsplass og flaskeholder.
Man finner seg fort til rette bak rattet. Førersetet har fine innstillingsmuligheter, men har noe kort sittepute. Speilene er store firkantede i høydeformat, slike man ellers finner i større varebiler. Disse bidrar til god sikt bakover. Fremover er også sikten god, og selv om panseret skråner nedover ser man fra førersetet nesten helt frem til støtfangeren.
Doblò er lettkjørt og oppleves som hendig, det store volumet til tross. Motoren er klassens minste, men klarer stort sett oppgavene greit om man er innstilt på å geare ned et hakk eller to når motbakkene kommer. Gearskiftene er lette og presise. Motoren går stille, men innredningen bak ga fra seg en del knirkelyder. Vindstøy oppfattet vi også en del av i landeveisfart.
Doblò har skyvedører på begge sider bak. Baksetene kan legges ned 40/60, alle de tre bakseteplassene har hodestøtter og 3-punkts belter. Man sitter høyt og godt bak og har, takket være store glassflater, fin sikt ut. Noe ikke minst barn vil sette pris på. Slår man begge setene ned får man en formidabel bagasjeplass.
Elektrisk oppvarmede og innstillbare speil, elektriske vindusheiser, pusser på bakruta, ABSbremser og tåkebaklys er standard.
Dette er et trivelig bekjentskap, hyggelig interiør med god plass, den er lettkjørt og har det utstyr man forventer å finne. Så gjenstår det å se om Doblò kan bryne seg på de franske konkurrentene Renault Kangoo, Citroën Berlingo og Peugeot Partner.
Fiat Doblò 1.2:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1242 ccm. Effekt: 47,5 kW (65hk) v/5.500 o/min. Dreiemoment: 102 Nm v/3.500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Bremser: Skiver foran, tromler bak. ABS og EBD.
Dekk: 175/70R14.
Mål: Lengde: 415,9 cm. Bredde: 171,4 cm. Høyde: 180 cm. Akselavstand: 256,6 cm. Sporvidde f/b: 149,5/149,6 mm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1295 kg. Tillatt totalvekt: 1775 kg. Maks. tilhengervekt: 1100 kg. Maks vogntogvekt: 2875 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 750 liter.
Tankvolum: 60 liter.
Aks 0-100 km/t: 18,9 sek.
Toppfart: 142 km/t.
Forbruk bykjøring: 0,98 l/mil.
Forbruk landevei: 0,65 l/mil.
Forbruk snitt: 0,77 l/mil.
CO2-utslipp: 183 g/km.
Pris: kr. 186.000,-
Forbruk ifølge 99/100/EU.