-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Fiat Doblò
Fiat Doblò har veldig god plass i høyden. Men er det der vi trenger den mest?

Først publisert i BIL 7 - 2002.
Doblò er utviklet parallelt med varebilen Cargo, og har en form som gir meget god plass til bagasjen. Man får en stor grad av romfølelse når man sitter i bilen. Innvendig har den klare trekk fra storebror Multipla, med mye bruk av buede linjer, gummierte overflater og stofftrekk. Det er et trivelig interiør, med flere fine detaljer. I dørene,også de bak, er det oppbevaringsplass og flaskeholder.
Man finner seg fort til rette bak rattet. Førersetet har fine innstillingsmuligheter, men har noe kort sittepute. Speilene er store firkantede i høydeformat, slike man ellers finner i større varebiler. Disse bidrar til god sikt bakover. Fremover er også sikten god, og selv om panseret skråner nedover ser man fra førersetet nesten helt frem til støtfangeren.
Doblò er lettkjørt og oppleves som hendig, det store volumet til tross. Motoren er klassens minste, men klarer stort sett oppgavene greit om man er innstilt på å geare ned et hakk eller to når motbakkene kommer. Gearskiftene er lette og presise. Motoren går stille, men innredningen bak ga fra seg en del knirkelyder. Vindstøy oppfattet vi også en del av i landeveisfart.
Doblò har skyvedører på begge sider bak. Baksetene kan legges ned 40/60, alle de tre bakseteplassene har hodestøtter og 3-punkts belter. Man sitter høyt og godt bak og har, takket være store glassflater, fin sikt ut. Noe ikke minst barn vil sette pris på. Slår man begge setene ned får man en formidabel bagasjeplass.
Elektrisk oppvarmede og innstillbare speil, elektriske vindusheiser, pusser på bakruta, ABSbremser og tåkebaklys er standard.
Dette er et trivelig bekjentskap, hyggelig interiør med god plass, den er lettkjørt og har det utstyr man forventer å finne. Så gjenstår det å se om Doblò kan bryne seg på de franske konkurrentene Renault Kangoo, Citroën Berlingo og Peugeot Partner.
Fiat Doblò 1.2:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1242 ccm. Effekt: 47,5 kW (65hk) v/5.500 o/min. Dreiemoment: 102 Nm v/3.500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Bremser: Skiver foran, tromler bak. ABS og EBD.
Dekk: 175/70R14.
Mål: Lengde: 415,9 cm. Bredde: 171,4 cm. Høyde: 180 cm. Akselavstand: 256,6 cm. Sporvidde f/b: 149,5/149,6 mm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1295 kg. Tillatt totalvekt: 1775 kg. Maks. tilhengervekt: 1100 kg. Maks vogntogvekt: 2875 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 750 liter.
Tankvolum: 60 liter.
Aks 0-100 km/t: 18,9 sek.
Toppfart: 142 km/t.
Forbruk bykjøring: 0,98 l/mil.
Forbruk landevei: 0,65 l/mil.
Forbruk snitt: 0,77 l/mil.
CO2-utslipp: 183 g/km.
Pris: kr. 186.000,-
Forbruk ifølge 99/100/EU.