-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
DS viser testlab på hjul
DS E-Tense Performance er spekket med Formel E-teknologi og viser fremtidig designretning for det franske luksusmerket.
DS har vært involvert i Formel E racing siden 2015, og nå flytter de teknologien derfra over i en konseptbil.
Konseptbilen er bygget rundt en monocoque i karbonfiber og benytter tilsvarende drivlinje og chassis som formelbilen.
To elektriske motorer, en på hver aksel, sørger for en maks effekt på 600 kW (815 hk) og dreiemoment på formidable 8000 newtonmeter. Foreløpig får vi ingen indikasjon på ytelser, men en Formel E gjør null til hundre på 2,8, og denne er nok ikke mye tregere.
Like imponerende er det at systemet har en regenereringseffekt på 600 kW, så selv om bilen er utstyrt med konvensjonelle bremser er disse kun en sikkerhetsforanstaltning. Her er det én-pedal-funksjon i den mest ekstreme meningen.
Batteriet er blant de mest fundamentale komponenter i en elbil, og her er det posisjonert lavt, litt bak senter av bilen i en «kasse» av karbon-aluminium kompositt.
Batteriet er utviklet i samarbeid med TotalEnergies og deres datterselskap Saft, og har en unik kjemisk sammensetting og kjøling.
Bilen skal også vise fremtidig designretning for DS som fra 2024 kun skal produsere helelektriske biler.
– Bilen er et laboratorium som vi skal benytte for å analysere hvordan komponenter oppfører seg slik at vi kan utvikle dem med tanke på produksjon, sier Thomas Chevaucher, sjef for DS Performance.
– Tanken er også å finne løsninger for å redusere kostnader, gjøre komponentene produksjonsklare og finne måter å implementere dem i våre produksjonsmodeller. Neste generasjon E-Tense biler vil dra nytte av denne utviklingen.
Bilen skal i tiden fremover testes grundig av Jean-Eric Vergne og Antonio Felix da Costa – begge med VM-titler i Formel E.