-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny generasjon E
Det er ikke gjort over natten å utvikle en ny bilmodell. Her er en Mercedes du ikke får møte på en god stund.
Dagens E-Klasse kom ny i 2009 og fikk et ansiktsløft i 2013. Men i løpet av et par år skal den erstattes med en helt ny modell.
Slektskapet med C-Klasse blir tettere enn tidligere, de to volummodellene skal nemlig dele en ny plattform som hos Daimler heter MRA (for Modular Rear Architecture). Denne ligger allerede under nye C-Klasse som ble lansert tidligere i år som både sedan og stasjonsvogn.
Den nye plattformen medfører lavere vekt takket være bruk av aluminium og høyfast stål, og det betyr at neste E-Klasse kan bli større enn forgjengeren - uten å bli tyngre.
Den vil også få strukket akselavstand som gir mer rom for baksetepassasjerene.
Mange varianter
Sedanen vi ser på bildene her er populær som både taxi, firmabil og familiebil, men den vil også danne grunnlag for flere «avleggere» - som E-Klasse stasjonsvogn, coupé og cabriolet.
Og selv om de bærer en annen betegnelse - CLS som firedørs coupé og «shooting brake» er også basert på E-Klassen.
Firesylindrede motorer blir det vanligste i neste E-Klasse, men du kan også regne med å finne tresylindrede alternativer, her som hos BMW.
Muskler og sparebluss
Det ryktes også at Mercedes vurderer å relansere rekkeseksere, ved å anvende komponenter fra de mindre motorene. Et slikt prinsipp er benyttet i AMGs nye 4,0-liters V8, som er basert på to firesylindrede 2,0-liters blokker.
Og når vi først snakker om AMG, så er det denne motoren som blir å finne i neste Mercedes-AMG E 63 og E 63S – gjerne kombinert med 4Matic firehjulsdrift.
Mercedes har allerede avslørt at de vil ha ladbare hybrider i alle modellserier i fremtiden, så det er en selvfølge at det også tilbys i nye E-Klasse.
Den nye Mercedes E-Klasse ventes på markedet i 2016 og vil da bli presentert som 2017-modell.