-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fantom-Ferrari
Dette er trolig bilen Ferrari benekter at de holder på å utvikle. Ikke rart den er godt pakket inn.
Ny Dino
Det har lenge gått rykter om en ny billig-Ferrari med kodenavn Dino. Og like lenge har Ferrari-sjefene benektet at dette er tilfelle – senest under vårens Genève-utstilling der både Luca di Montezemolo og Jean Todt, to sentrale Ferrari-skikkelser, hårdnakket benektet ryktene.
På den annen side bekreftet de at en ny Ferrari skal debutere i Paris til høsten, uten å avsløre detaljer. I tillegg har lekebilprodusenten Mattel annonsert en ny 1:18 Ferrari-modell i løpet av året. Så kanskje er det bare Dino-navnet som er feil?
Men trolig viser disse bildene er tidlig prototyp av den nye bilen. I følge Caraparazzi er det først og fremst lyden – eller mangelen på denne – som antyder at dette er en ny baby-Ferrari. Den har nemlig ikke den karakteristiske skarpe lyden som kjennetegner for eksempel en F430.
Vi observerte selv den innpakkede bilen da vi besøkte testbanen til Fiat-gruppen utenfor Torino sist høst for å kjøre Punto Abarth, men ble kjeppjagd av ivrige vakter da vi forsøkte å ta frem kamera.
Les Ferraris fargerike historie her
Klassiker
Den klassiske Dino ble bygget i perioden 1968 til 1976 og fikk sitt navn fra Enzo Ferraris sønn, Alfredino Dino Ferrari som døde i 1956 av en muskelsykdom, bare 24 år gammel.
Mens den klassiske Dino hadde en V6 bak føreren, vil den nye trolig bli drevet av en frontmontert V8 med rundt 400 hk. En coupé vil komme først, for siden å bli fulgt av en Spider.
Sannsynligvis blir designjobben overlatt til Pininfarina med input fra tidligere Ferrari designsjef, Frank Stevenson.
Rimelig
Dino blir rimelig til Ferrari å være, men med en startpris på anslagsvis 100.000 – 110.000 euro nærmer vi oss nok to millioner kroner med norske skilter.
Med en produksjon på rundt 4000 biler i året, kan den bidra til en dobling av Ferraris produksjon og åpne Ferrari-døren for nye kundegrupper.
Det ryktes også at bilen skal baseres på den frontmotoriserte Maserati GranTurismo og lages ved Maserati-fabrikken i Modena – fødebyen til grunnlegger Enzo Ferrari.
Selv om Ferrari benekter at bilen eksisterer, føler våre kilder seg rimelig sikre på at den snart dukker opp på en messe – senest i løpet av 2009.