-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
500s mange avleggere
200 hester i en modell, taket ned for en annen, eller kanskje stasjonsvognutgave. Fiat 500 skal komme i mange varianter.
Under lanseringen av Fiat 500 ble det selvfølgelig mye snakk om hvilke andre utgaver vi kan vente oss med tiden. Vanligvis blir slike spørsmål besvart meget diplomatisk, men Roberto Giolito, mannen som hadde ansvaret for 500-prosjektet, var uventet klar i språket.
Da hadde forresten et stasjonsvognkonsept allerede dukket opp i en tidligere presentasjon for pressen, men Giolito skisset lystig opp både en kabriolet-utgave og en stasjonsvogn.
Neste sommer
Nå later det til at foreløpig er det bare den åpne, og en del Abarth-utgaver som har det endelige grønne lyset. Men det skal ikke være lenge før både stasjonsvognen og en SUV også får klarsignal.
Dessuten er man allerede i gang med små endringer på den vanlige tre-dørs, slik at den kan selges i USA fra 2010. Når det gjelder kabrioleten snakkes det om neste sommer.
De modellene som ligger nærmest lanseringen er imidlertid Abarth-utgavene. Ikke se bort fra at de blir lansert på Tokyo-utstillingen i oktober – Abarth har vært et merkenavn med kontinuerlig historie der i alle år, i motsetning til resten av verden.
595 SS
Det snakkes nå om tre varianter. 500 Abarth med 135 hester. 500 S skal få 150 hk og – så fantastisk bra at de har tatt frem det gamle navnet – 595 SS får en motor på 200 hk.
Det går mange historier om hvordan motor det blir, men vi har vondt for å tro at det blir en helt ny utgave, selv om Paulo Martinelli nå har sluttet å konstruere V10 F1-motorer for Ferrari og har flyttet til Torino. Han har vel sveivet med tryllestaven sin over en eksisterende blokk i stedet for å bygge en helt ny.
Skjønt, hvem vet
?
Det som imidlertid er helt klart er at når 500-bilen en gang kommer for salg i Norge blir det mer enn en utgave å velge mellom.