-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bruktbilkjøp utløser mye krangling
To av ti bruktbilkjøpere har opplevd uenighet etter handelen, viser ny undersøkelse.

Bare 15 prosent av dem som har opplevd konflikt sier partene kom til enighet raskt. 20 prosent oppgir at de måtte true med advokat eller trengte juridisk hjelp for å ordne opp. 16 prosent har følt seg truet av bilselger.
Det går frem av en ny, landsdekkende undersøkelse YouGov har gjort på oppdrag for forsikringsselskapet If.
– Vi ser dessverre en del ganger at konfliktnivået etter en bruktbilhandel kan bli høyt, og at det er nødvendig å bruke rettshjelpsdekningen på bilforsikringen for å få juridisk bistand, sier kommunikasjonssjef Sigmund Clementz i If.
Å forhaste seg ved kjøpet, kan bety å kjøpe katta i sekken:
– Mitt råd til bruktbilkjøpere er å få undersøkt bilen grundig ved kjøp og bruke en standardisert kjøpskontrakt. Og så er det selvfølgelig lov å se an bilselger. Aner du ugler i mosen, kan det kanskje være lurt å følge magefølelsen, sier produktspesialist Kenneth Havrevoll i If.
Han mener det er vesentlig å få et overblikk over bilens historikk, altså hvordan den har fulgt servicen, vært til EU-kontroller og om den har hatt skader. Tidligere eiere er også viktig.
– En del synes nok det er vanskelig å finne ut av historikken til bilen. Vi vet imidlertid gjennom en tjeneste for bilhistorikk vi har på nettet, If Bilhjelpen, at når det er enkelt å titte den forrige eieren i kortene, gir det ekstra trygghet for kjøperen, sier Havrevoll.
Han oppfordrer alle til å sjekke serviceheftet og spørre ut eier grundig om skader.