-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
ESP blir påbudt
Elektronisk stabilitetskontroll blir standard på alle nye biler innenfor EU. Det er nå besluttet av Europa-parlamentet.

Fra november 2011 må alle nye personbiler og nyttekjøretøy ha elektronisk stabilitetskontroll (ESP / ESC) for å bli registrert innenfor EU. Fra november 2014 utvides påbudet til å gjelde alle typer nye kjøretøy. Forutsetningen er at Ministerrådet godkjenner lovforslaget.
Les også EU: Sikrere og renere biler
- Ulykkesforskning viser at skrens er hovedårsaken til de fleste ulykker med dødelig utgang. ESP kan forhindre 80 % av alle skrensulykker, sier Dr. Werner Struth hos Bosch. Selskapet er oppfinneren av ESP og satte sine første systemer i serieproduksjon allerede i 1995.
Ifølge Bosch hadde drøyt halvparten (53 %) av nyregistrerte biler i Europa første halvår 2008, elektronisk stabilitetskontroll montert. Dermed er det fortsatt nesten like mange nye biler som mangler slikt utstyr.
ESP er en del av en omfattende tiltakspakke som EU har til hensikt å innføre for å øke trafikksikkerheten og redusere de skadelige utslippene fra biltrafikken. Blant andre tiltak inngår nødbremsassistent, dekk med lav rullemotstand og dekktrykkmonitor som varsler om feil lufttrykk.
Allerede fra inngangen av 2009 er det et krav at biler som kollisjonstestes av EuroNCAP må ha elektronisk stabilitetskontroll for å oppnå de maksimale fem stjerner. Sannsynligheten er stor for at Norge legger seg på samme linje som EU med hensyn til disse tiltakene.