-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Koreansk evolusjon
Hyundai Sonata har fått en ansiktsløftning, noe som tyder på at den er "halvveis i livet" etter at den kom i ny drakt i 2004.
Først publisert i Bil 10 - 2008.
I tillegg til utvendige justeringer i fronten og modifisert motor (opp fra 140 hk) er det innvendig vi finner nyhetene i form av integrert radio/cd-spiller, radiostyring på rattet og uttak for USB-kabel. Solid akselavstand legger grunnen for at det er meget akseptabel benplass i baksetet samtidig som bagasjeavdelingen rommer respektable 523 liter.
Kjøreegenskapene kan vel best beskrives som "helt greie". Bilen byr ikke på dynamiske egenskaper som gjør at du gjerne gjør søndagsturen noen mil lengre enn nødvendig bare for å nyte opplevelsen.
Hjuloppheng, fjæring og demping har et oppsett som prioriterer komforten, eller sagt på en annen måte: Det er nettopp her grunnen ligger til at kjøreegenskapene ikke fremstår med det lille ekstra. Det er i mykeste laget til at vi føler oss fristet til å utfordre g-kreftene.
Automatkassen jobber i fin harmoni med de 150 hestene, og sjaltingen fungerer upåklagelig ved normal landeveiskjøring. Ved friskere kjøring på krevende veier merkes det at sjaltingen ikke forgår helt sømløst ettersom kassen bare har fire trinn.
Nesten synd at bilen bare leveres med utstyrsnivå GLS, hvor skinninteriør er standard. Skinnsetene er nemlig i glatteste laget og gir ikke den beste støtten verken i sitteputen eller sideveis i ryggen. Det betyr at i den grad bilen innbyr til frisk kjøring må vi holde oss mer fast i rattet enn hva som er komfortabelt. Ellers ville stoffseter med større friksjon i setet gjort den jobben.
På den positive siden av GLS noterer vi oss at elektrisk regulering av førersetet, automatisk klimaanlegg, ryggesensor, varmetråder i frontrute under viskerne samt ESP hører med til standardutstyret. Bilen kan leveres med sekstrinns manuell gearkasse, noe som betyr 60.000 kroner ned i pris og 15 prosent lavere forbruk.
Konkurrenter: Chevrolet Epica, Dodge Avenger, Volvo S60, Kia Magentis.
+
Rommelig og ujålete familiebil.
-
Ikke førstevalg for den kjøreglade.