-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Koreansk evolusjon
Hyundai Sonata har fått en ansiktsløftning, noe som tyder på at den er "halvveis i livet" etter at den kom i ny drakt i 2004.
Først publisert i Bil 10 - 2008.
I tillegg til utvendige justeringer i fronten og modifisert motor (opp fra 140 hk) er det innvendig vi finner nyhetene i form av integrert radio/cd-spiller, radiostyring på rattet og uttak for USB-kabel. Solid akselavstand legger grunnen for at det er meget akseptabel benplass i baksetet samtidig som bagasjeavdelingen rommer respektable 523 liter.
Kjøreegenskapene kan vel best beskrives som "helt greie". Bilen byr ikke på dynamiske egenskaper som gjør at du gjerne gjør søndagsturen noen mil lengre enn nødvendig bare for å nyte opplevelsen.
Hjuloppheng, fjæring og demping har et oppsett som prioriterer komforten, eller sagt på en annen måte: Det er nettopp her grunnen ligger til at kjøreegenskapene ikke fremstår med det lille ekstra. Det er i mykeste laget til at vi føler oss fristet til å utfordre g-kreftene.
Automatkassen jobber i fin harmoni med de 150 hestene, og sjaltingen fungerer upåklagelig ved normal landeveiskjøring. Ved friskere kjøring på krevende veier merkes det at sjaltingen ikke forgår helt sømløst ettersom kassen bare har fire trinn.
Nesten synd at bilen bare leveres med utstyrsnivå GLS, hvor skinninteriør er standard. Skinnsetene er nemlig i glatteste laget og gir ikke den beste støtten verken i sitteputen eller sideveis i ryggen. Det betyr at i den grad bilen innbyr til frisk kjøring må vi holde oss mer fast i rattet enn hva som er komfortabelt. Ellers ville stoffseter med større friksjon i setet gjort den jobben.
På den positive siden av GLS noterer vi oss at elektrisk regulering av førersetet, automatisk klimaanlegg, ryggesensor, varmetråder i frontrute under viskerne samt ESP hører med til standardutstyret. Bilen kan leveres med sekstrinns manuell gearkasse, noe som betyr 60.000 kroner ned i pris og 15 prosent lavere forbruk.
Konkurrenter: Chevrolet Epica, Dodge Avenger, Volvo S60, Kia Magentis.
+
Rommelig og ujålete familiebil.
-
Ikke førstevalg for den kjøreglade.