-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Koreansk evolusjon
Hyundai Sonata har fått en ansiktsløftning, noe som tyder på at den er "halvveis i livet" etter at den kom i ny drakt i 2004.
Først publisert i Bil 10 - 2008.
I tillegg til utvendige justeringer i fronten og modifisert motor (opp fra 140 hk) er det innvendig vi finner nyhetene i form av integrert radio/cd-spiller, radiostyring på rattet og uttak for USB-kabel. Solid akselavstand legger grunnen for at det er meget akseptabel benplass i baksetet samtidig som bagasjeavdelingen rommer respektable 523 liter.
Kjøreegenskapene kan vel best beskrives som "helt greie". Bilen byr ikke på dynamiske egenskaper som gjør at du gjerne gjør søndagsturen noen mil lengre enn nødvendig bare for å nyte opplevelsen.
Hjuloppheng, fjæring og demping har et oppsett som prioriterer komforten, eller sagt på en annen måte: Det er nettopp her grunnen ligger til at kjøreegenskapene ikke fremstår med det lille ekstra. Det er i mykeste laget til at vi føler oss fristet til å utfordre g-kreftene.
Automatkassen jobber i fin harmoni med de 150 hestene, og sjaltingen fungerer upåklagelig ved normal landeveiskjøring. Ved friskere kjøring på krevende veier merkes det at sjaltingen ikke forgår helt sømløst ettersom kassen bare har fire trinn.
Nesten synd at bilen bare leveres med utstyrsnivå GLS, hvor skinninteriør er standard. Skinnsetene er nemlig i glatteste laget og gir ikke den beste støtten verken i sitteputen eller sideveis i ryggen. Det betyr at i den grad bilen innbyr til frisk kjøring må vi holde oss mer fast i rattet enn hva som er komfortabelt. Ellers ville stoffseter med større friksjon i setet gjort den jobben.
På den positive siden av GLS noterer vi oss at elektrisk regulering av førersetet, automatisk klimaanlegg, ryggesensor, varmetråder i frontrute under viskerne samt ESP hører med til standardutstyret. Bilen kan leveres med sekstrinns manuell gearkasse, noe som betyr 60.000 kroner ned i pris og 15 prosent lavere forbruk.
Konkurrenter: Chevrolet Epica, Dodge Avenger, Volvo S60, Kia Magentis.
+
Rommelig og ujålete familiebil.
-
Ikke førstevalg for den kjøreglade.