-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Genesis går elektrisk
Så langt har Genesis nøyd seg med Asia og Amerika, men nå kommer modeller som kan være meget interessante også for Europa også.
Vi har sett flere spennende konsepter fra Hyundais luksusmerke de senere årene, blant annet elbiler, men nå er de observert under testing av en prototyp på landevei.
Bilen har kodenavn JW og må betegnes som en crossover. Den er basert på konsernets nye elbilplattform som også skal ligge under den kommende Ioniq 5 og flere andre fremtidige modeller.
Også Kia er i ferd med å utvikle en ny modell på denne plattformen.
Plattformen er klargjort for 800-volts elektrisk system, noe som innebærer muligheten for ladehastigheter opptil 350 kW. I praksis innebærer det at man kan lade bilen for langtur i løpet av en snau halvtime.
Prototypen til Genesis ser ut til å ha omtrent samme form og størrelse som modellen fra Kia – selv om begge foreløpig er godt kamuflert. Hyundai-modellen er heller ikke ulik disse.
Vi forventer at Genesis-modellen vil ha et mer luksuriøst preg, og den vil også ha den spesielle lyssignaturen med delte lykter foran og bak.
For øvrig kan vi regne med å finne igjen designtrekk fra Mint Concept som debuterte på bilutstillingen i New York i påsken 2019.
Omtrent samtidig med denne ble også en annen Genesis prototyp observert under testing.
Denne er basert på den luksuriøse Genesis G80 som er meget populær i USA som alternativ til for eksempel BMW 5-serie og Mercedes E-Klasse.
Men dette er en ren elbil. Det avsløres gjennom manglende eksosrør og tett grill.
Prototyper har tidligere vært observert tilkoblet ladestasjoner i Korea, men da har man ikke kunnet konstatere om det dreide seg om elbil eller ladbar hybrid.
Ifølge koreanske medier får denne bilen betegnelse eG80 og skal tilby en rekkevidde på rundt 500 kilometer.
Hyundai-konsernet har en uttalt målsetning om å selge en million elbiler årlig fordelt på Hyundai, Kia og Genesis i 2025. Den G80-baserte modellen blir en direkte utfordrer til Tesla Model S og forventes på markedet i løpet av 2021 som 2022-modell.