-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Sleipner fra Danmark
Det er tre år siden vi besøkte danske Zenvo nå. Og ikke bare lever de fremdeles, de fyller jommen ti år også. Med en spesialmodell: Sleipnir.
Jeg som trodde vi hadde enerett på disse gamle gudegreiene. Sleipner var jo den åttebeinte hesten til Odin – «den raskeste og beste hesten både hos guder og mennesker».
Greit navn forresten, bortsett fra at jeg fremdeles syns navnet skulle være norsk, på en superbil som tross alt kommer fra Norden.
Zenvo, en halv times biltur syd for Køben, i idyllisk landskap ned mot sjøen, bygger altså ganske potente biler
Les vår omtale av Zenvo fra 2014
1163 hester fra 5,8 liter er jo ganske eksotisk, uansett hvordan du ser på det, og det er det Zenvo byr på i sin ferskeste produksjon. Med toppfart 375 km/t «Elektronisk begrenset».
Den modellen de skal vise er riktignok ikke helt ny, TS1 GT har vært vist før, men årets versjon er en one-off, bygget spesielt til Genève, og bygget spesielt for å gratulere seg selv med de første ti.
Og tro ikke at Sleipnir er den eneste nordiske referansen. Bilen er nemlig farget med en kulør de kaller Fjord Blue, og med innslag av striper i kopper / bronse begynner det hele å få et lite preg av Vikingskip-museer.
Dette var et materiale de gamle vikingene virkelig visste å bruke, både til nytte og til dekorasjon.
Men mengder av karbon-fiber og andre hybride kompositter får tankene fort bort fra vikingetid igjen - dette er så avansert så det holder.
Det er ikke så mange av disse superbilprodusentene som holder en så lav profil som Zenvo. Dette er sikkert en veldig spennende historie når den en dag blir fortalt.