-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
30 år med kjøreglede
Mazda presenterer nok en spesialversjon av MX-5. Hvilket nummer i rekken den er skal være usagt, men her er det bare å løpe og kjøpe.
Det var ved åpningen av Chicago Auto Show i dag at Mazda avduket sin «30th Anniversary Edition» for å markere 30-års jubileet til den ikoniske roadsteren.
Chicago var også sted for avdukingen av den opprinnelige MX-5, eller Miata som amerikanerne kaller den, og det skjedde altså for ganske nøyaktig 30 år siden.
Siden har MX-5 skrevet seg inn i rekordbøkene gang på gang, og den er verdens suverent mest solgte roadster med godt over en million eksemplarer.
Også i Norge har MX-5 vært en gedigen suksess og ligget høyt i cabriolet-segmentet, som av naturlige årsaker er svært begrenset i vårt land, i en årrekke. Ekstra stor var suksessen i perioden rundt 2010 da Mazda vartet opp med den ene spesialversjonen etter den andre.
Vi var med på en meget spesiell begivenhet i anledning 20-årsjubileet
Også de tre siste årene, etter at den foreløpige siste versjonen ble lansert, har salgstallene vært høye.
Jubileumsmodellen skal tilbys både i soft-top og RF-utgave, men den skal kun bygges i 3000 eksemplarer på global basis. Av disse kommer kun 25 eksemplarer til Norge, så her er det først til mølla …
Jubileumsmodellene er lakkert i Racing Orange med sorte kontrastdetaljer. Og de er utstyrt med spesielle detaljer fra anerkjente produsenter som Recaro, Brembo med flere.
Blant spesialitetene inngår Rays aluminiumfelger, Recaro sportsseter med oransje sømmer, Bilstein dempere, oransje Brembo calipere foran og oransje Nissin calipere bak, Bose lydanlegg med ni høyttalere og Apple Car Play / Android Auto.
Bilene leveres kun med stor motor – en 2,0 liter med 184 hester og et dreiemoment på 184 Newtonmeter. Det gir null til hundre på 6,5 sekunder (6,8 for RF) og toppfart på 219 km/t (220).
Bilen får sin Europa-premiere i Genève, og norske leveringer starter til sommeren.