-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er andre generasjon GLA
Den mest kompakte modellen i Mercedes SUV-familie er snart moden for generasjonsskifte. Her får du en forsmak på nykommeren.
Den hadde sin verdenspremiere på Genève-utstillingen i 2014, så klokken tikker ubønnhørlig mot et generasjonsskifte for GLA nå som de øvrige A- og B-modellene er skiftet ut.
Men siden Mercedes har hatt lanseringer i fleng i år – ikke minst en helt ny GLB – står en ny GLA neppe på programmet før som 2021-modell.
Vi har vist spionbilder av maskerte biler under testing, men her har vår illustratør Jean Francois Hubert laget en rendering som trolig gir et meget godt bilde av hvordan nykommeren vil se ut.
GLA har vært en suksess for Daimler internasjonalt, og den solgte svært bra i Norge de første årene den var på markedet – hele 846 i toppåret 2014. Siden lanseringen er det ifølge OFV registrert nesten 3000 nye GLA i Norge, men salget har vært synkende de siste årene.
Det skyldes nok primært at bilen kun har vært tilbudt med konvensjonelle bensin- og dieselmotorer mens en rekke andre Mercedes-modeller har hatt alternative drivlinjer som har gjort dem prisgunstige.
Det blir det en løsning på etter generasjonsskiftet – nå som Mercedes tilbyr ladbare hybrider over hele linjen fra A-Klasse til S-Klasse, er det ingen grunn til at ikke GLA skal få et tilsvarende alternativ.
Vi ser heller ikke bort fra at den kan komme som ren elbil, men neppe under betegnelse EQA – den er nok forbeholdt en kompakt kombikupe som vi allerede har fått klare indikasjoner på gjennom Concept EQA fra bilutstillingen i Frankfurt for to år siden.
Suksessen til forgjengeren gjør at Mercedes neppe tar dyptgående grep med hensyn til design. Den vil fortsatt fremtre som en «løftet A-Klasse», men sannsynligvis mer løftet enn forgjengeren for å fremstå mer som en SUV.
Og trolig blir den også mer romslig ettersom de viktigste konkurrentene, Audi Q3 og BMW X1, har vokst gjennom generasjonsskifter de seneste årene. Spesielt i bagasjerommet kommer GLA til kort ovenfor disse.
Innendørs blir det moderne MBUX skjermbaserte løsninger som på alle andre nyere Mercedes-modeller.