-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kraft-SUV fra Mercedes
For første gang fikler AMG med GLC-klassen, og viser sin GLC 43. Men det sies at det er mer i vente.
AMG har virkelig spredt sine vinger de siste årene. Med AMG-versjoner av alt fra A-klasse til G-Wagen har de en finger med i spillet på de aller fleste modellene til Mercedes.
Men GLK fikk aldri noen Affalterbach-overhaling. Det retter AMG opp med nye GLC 43.
Akkurat som C-klasse – bilen GLC deler plattform med – er dette en slags "mild" AMG. Med 367 hestekrefter fra en biturbo-V6 er det absolutt krefter til stede, men det ryktes at en GLC 63 er på vei.
Da snakker vi 510 hester i S-versjon.
Det fulle navnet på den nye modellen er Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Litt av en munnfull, men det tåler vi.
Mercedes har jo som kjent droppet Benz-navnet fra AMG-versjonene.
4Matic indikerer selvsagt at bilen har firehjulsdrift. Det er jo ikke første gang AMG driver med firehjulsdrift, og en GLC "må" jo nesten ha det.
Men siden dette er en AMG, er naturligvis kraften fordelt mest mulig bakover; 31:69 er forholdet på momentdistribusjonen foran:bak.
GLC er den eneste bilen i sin klasse som kan tilbys med luftfjæring, og også AMG GLC 43 byr på dette. Det gir et bredt spekter av kjøreegenskaper. I Comfort tipper jeg det er veldig levelig dag-til-dag – men i Sport+ blir det nok stivt og moro.
Automatgirkasse er standard, og eneste mulighet – men den kan manuelt overstyres. Ni trinn er til disposisjon, men basert på erfaringer med AMG-modeller ellers kan det være like moro å overlate kontrollen til automatikken.
Hvorfor Mercedes velger å løfte frem at kjørecomputeren i instrumenthuset har en øko-funksjon som "støtter en drivstoffbesparende kjørestil" fatter jeg ikke – men Mercedes glemmer heldigvis heller ikke å nevne at bremsene er oppgradert (360 mm diameter, fire stempler foran) og drivverket tunet for maks gassrespons.
Ellers er bilen pepret med små detaljer som skal hinte om hva som bor i bilen. Motordeksel, interiørdetaljer, eksoshaler Alt smelter sammen til en sportslig, men ikke over-the-top SUV.
Vi gleder oss i hvert fall til et første møte med AMG-GLC-en.