-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kraft-SUV fra Mercedes
For første gang fikler AMG med GLC-klassen, og viser sin GLC 43. Men det sies at det er mer i vente.
AMG har virkelig spredt sine vinger de siste årene. Med AMG-versjoner av alt fra A-klasse til G-Wagen har de en finger med i spillet på de aller fleste modellene til Mercedes.
Men GLK fikk aldri noen Affalterbach-overhaling. Det retter AMG opp med nye GLC 43.
Akkurat som C-klasse – bilen GLC deler plattform med – er dette en slags "mild" AMG. Med 367 hestekrefter fra en biturbo-V6 er det absolutt krefter til stede, men det ryktes at en GLC 63 er på vei.
Da snakker vi 510 hester i S-versjon.
Det fulle navnet på den nye modellen er Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Litt av en munnfull, men det tåler vi.
Mercedes har jo som kjent droppet Benz-navnet fra AMG-versjonene.
4Matic indikerer selvsagt at bilen har firehjulsdrift. Det er jo ikke første gang AMG driver med firehjulsdrift, og en GLC "må" jo nesten ha det.
Men siden dette er en AMG, er naturligvis kraften fordelt mest mulig bakover; 31:69 er forholdet på momentdistribusjonen foran:bak.
GLC er den eneste bilen i sin klasse som kan tilbys med luftfjæring, og også AMG GLC 43 byr på dette. Det gir et bredt spekter av kjøreegenskaper. I Comfort tipper jeg det er veldig levelig dag-til-dag – men i Sport+ blir det nok stivt og moro.
Automatgirkasse er standard, og eneste mulighet – men den kan manuelt overstyres. Ni trinn er til disposisjon, men basert på erfaringer med AMG-modeller ellers kan det være like moro å overlate kontrollen til automatikken.
Hvorfor Mercedes velger å løfte frem at kjørecomputeren i instrumenthuset har en øko-funksjon som "støtter en drivstoffbesparende kjørestil" fatter jeg ikke – men Mercedes glemmer heldigvis heller ikke å nevne at bremsene er oppgradert (360 mm diameter, fire stempler foran) og drivverket tunet for maks gassrespons.
Ellers er bilen pepret med små detaljer som skal hinte om hva som bor i bilen. Motordeksel, interiørdetaljer, eksoshaler Alt smelter sammen til en sportslig, men ikke over-the-top SUV.
Vi gleder oss i hvert fall til et første møte med AMG-GLC-en.