-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er neste generasjon GLE
Her er en tidlig prototyp på neste generasjon Mercedes GLE. Den er tidligst på veien om to år.
Mercedes GLE var jo ny i fjor, tenker du. Det er riktig at betegnelsen var ny i fjor, men bilen var egentlig bare en facelifted utgave av tredje generasjon ML som kom på markedet i 2012.
Men nå er Mercedes allerede i gang med en helt ny modell som skal på markedet i 2018, offisielt som 2019-modell.
BILTEST: ML møter X5 og Grand Chrokee
Vi kan med sikkerhet slå fast at dette er den nye modellen, ikke bare på grunn av endrede dimensjoner, men også på grunn av et detaljfoto som viser internkoden W167 (dagens er W166).
Neste generasjon blir røffere enn dagens modell, med mer markante hjulbuer. Den kan bli mer lik den utgåtte GLK som hadde linjer inspirert av den originale G-Klassen.
Felles plattform
Nye GLE blir andre modell etter GLC som skal bygges på den nye MHA-plattformen som etter hvert skal danne grunnlag for de fleste SUV-modeller med unntak av neste G-Klasse.
Motorene blir i stor grad de samme som i nye E-Klasse, men 4-sylindrede motorer er neppe noe tema i en så stor SUV som denne. Her er det 6- og 8-sylindrede bensin- og dieselmotorer som gjelder.
Hybrid og coupé
Mercedes tilbyr også en hybridutgave av GLE, og den er meget godt mottatt i Norge takket være et gunstig avgiftsnivå. Og selvsagt vil Mercedes-AMG tilby toppmodeller til de som ønsker maksimalt med hester.
Som med dagens GLE vil Mercedes også tilby en GLE Coupé når nykommeren om et par år finner veien til samlebåndet.