-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Her er neste generasjon GLE
Her er en tidlig prototyp på neste generasjon Mercedes GLE. Den er tidligst på veien om to år.
Mercedes GLE var jo ny i fjor, tenker du. Det er riktig at betegnelsen var ny i fjor, men bilen var egentlig bare en facelifted utgave av tredje generasjon ML som kom på markedet i 2012.
Men nå er Mercedes allerede i gang med en helt ny modell som skal på markedet i 2018, offisielt som 2019-modell.
BILTEST: ML møter X5 og Grand Chrokee
Vi kan med sikkerhet slå fast at dette er den nye modellen, ikke bare på grunn av endrede dimensjoner, men også på grunn av et detaljfoto som viser internkoden W167 (dagens er W166).
Neste generasjon blir røffere enn dagens modell, med mer markante hjulbuer. Den kan bli mer lik den utgåtte GLK som hadde linjer inspirert av den originale G-Klassen.
Felles plattform
Nye GLE blir andre modell etter GLC som skal bygges på den nye MHA-plattformen som etter hvert skal danne grunnlag for de fleste SUV-modeller med unntak av neste G-Klasse.
Motorene blir i stor grad de samme som i nye E-Klasse, men 4-sylindrede motorer er neppe noe tema i en så stor SUV som denne. Her er det 6- og 8-sylindrede bensin- og dieselmotorer som gjelder.
Hybrid og coupé
Mercedes tilbyr også en hybridutgave av GLE, og den er meget godt mottatt i Norge takket være et gunstig avgiftsnivå. Og selvsagt vil Mercedes-AMG tilby toppmodeller til de som ønsker maksimalt med hester.
Som med dagens GLE vil Mercedes også tilby en GLE Coupé når nykommeren om et par år finner veien til samlebåndet.