-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GT86 på australsk
Denne er rar. En Shooting Brake på en GT86 fra før faceliften. Lansert i Australia. Med GT86-sjefen til stede.
Hva skal vi tro om dette da? Offisiell eller uoffisiell?
Hadde den vært virkelig offisiell, hadde jeg trodd den ville blitt presentert med litt mer hornmusikk – foreløpig ser det ut til at meldingen bare ligger hos Toyota AUS.
På den annen side: Den er riktignok tegnet i Australia, og ideen kom fra Toyotas produkt-designfolk der. Men den ble bygget i Japan, under streng overvåking av Toyotas Globale sportsbil-team. Og sjefen selv, Tetsuya Tada, var der da lakenet ble trukket av.
Det jeg vil frem til er at dette virker så smart, og så profesjonelt, at det ville være synd hvis det ikke ble noe av. Den ser bra ut, og løsningen med litt bedre plass til utstyret man trenger når man reiser på en Grand Touring-tur, er helt klart noe denne modellen trenger.
Gi oss gjerne en kabriolet også, så har vi en hel modellserie. Her er et par forslag fra amerikanske tunere:
Nå fortelles det at denne nye hekken, i tillegg til å gi mer plass til søppel bak før man endelig tar seg sammen og rydder opp, også gir bedre hodehøyde for baksetepassasjerene.
Vel og bra det, men kjempeplass i baksetet er liksom ikke det man selger GT-imaget på.
Sportsbilsjefen Tada forteller at han så denne bilen som en modell i den lokale designavdelingen til Nicolas Hogios og hans folk en gang i 2014, da han besøkte den delen av verden.
Han ble så interessert i tanken at han lot en bli bygget der hjemme, for «å sjekke reaksjonene».
Men han forteller ikke hvorfor han ikke tok utgangspunkt i den faceliftede hvis han virkelig hadde et ønske om å teste reaksjonene. For å teste reaksjonene på en modifikasjon av fjorårets modell, er vel ikke veldig produktivt?
Han presiserer forresten at her er endringene egentlig minimale. Hele den opprinnelige bilen er beholdt, det er ikke snakk om noen restyling. Man har bare modellert om den siste fjerdedelen – og taket.
Svær vellykket – og en glimrende oppskrift for hobbykarosserimakere – dersom Toyota selv ikke tar Australia-innspillet på alvor.