-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mye nytt fra Hyundai
Fra å være blant Norges mest solgte merker, har Hyundai ramlet kraftig på registreringsstatistikken de siste årene. Nå tar de grep for å få ny vind i seilene.
I 2012 og 2013 var Hyundai Norges 11. mest solgte merke, med rundt 5500 biler i året, ifølge registreringsstatistikken fra OFV. Hittil i år ligger de på en beskjeden 19. plass med bare litt over 2000 biler.
Nå er det trolig flere forklaringer til den dramatiske nedgangen i salget, blant annet at de i stor grad deler forhandlernett med Mazda som har hatt kraftig vind i seilene de siste årene med sin attraktive modellportefølje.
Nå tar Hyundai grep og oppdaterer sine «melk og brød»-produkter. Småbilene i10 og i20 er begge kommet i ny drakt i løpet av det siste året, og nå fornyes i30 og i40 samtidig som det kommer en coupé-utgave av i20.
Vi kan jo gjøre kjapt unna i20 Coupé som nok er minst aktuell for Norge. Hyundai har bevisst gjort denne forskjellig fra femdørsutgaven ved å gi den en mer sportslig touch. Hensikten er selvsagt å tiltrekke seg et yngre publikum.
Facelift for i30
Hyundai i30-serien toppes med en ny turbomotor, en 1,6-liter med 186 hk og spesielle detaljer som skiller den fra sine mer moderate søsken. Kia velger å hente ut 204 hk fra samme motor i sine GT-utgaver.
Samtidig er alle motorene oppgradert for å innfri utslippskravene i Euro6.
Kundene kan velge mellom to 1,6-liters dieselalternativer med henholdsvis 110 og 136 hestekrefter. Bensinfløyen består av en 1,4-liter med 100 hk og en 1,6-liter med 120 hester i tillegg til den nye turbo-modellen.
Dieselmotorene kan leveres i kombinasjon med syvtrinns dobbel clutchautomatgirkass (7DCT). 6-trinns manuell girkasse er standard i alle modeller.
Turbo
Nye i30 Turbo gjør null til hundre på åtte sekunder og har en toppfart på 219 km/t. For å utnytte de ekstra kreftene har den sportchassis, nye 18-tommers felger og mer direkte styring.
Bilen leveres som tre- og femdørs kombi og får en del eksklusive lakkfarger samt detaljer i eksteriør og interiør som skiller den ut fra de øvrige modellene, blant annet en egen grill, doble eksosrør, sportsseter og egne instrumenter.
God timing
Det er neppe tilfeldig at Hyundai foretar en oppgradering av sin populære i40 samtidig som to av de viktigste modellene i dette segmentet, Passat og Mondeo, kommer i helt nye utførelser.
Dette har vært en populær modell også i Norge, men i år har salget ramlet med 70 prosent fra samme periode i fjor.
Oppgraderingen inkluderer en ny front, nye lykter foran og bak og nytt felgprogram.
Motorene er oppgradert og tilpasset kravene i Euro6, og du kan endelig få 7-trinns DCT automatgirkasse i kombinasjon med 1,7-liters dieselmotor med 141 hk.
Det ser vi frem til å prøve, siden den tidligere automatkassen nærmest «spiste opp» de ekstra kreftene sammenlignet med 115-hesteren med manuell girkasse.
Nye hjelpemidler
For å forbedre de sportslige sidene er nye i40 utstyrt med ATCC, et elektronisk hjelpemiddel som skal gi mer dynamisk kurvekjøring. Stasjonsvognen får elektronisk demping bak.
Ved å velge forskjellige kjøremodi han sjåføren påvirke demping, styring, girkasse (ved automat) og gassrespons.
Hyundai tilbyr en rekke førerstøttesystemer til i40, som Lane Assist, Smart High beam, Speed Limit Identification samt moderne infotainment-systemer med bl.a. berøringsskjerm og mulighet for DAB+.
Oppgradert i30 og i40 kommer til Norge våren 2015. Priser er foreløpig ikke bestemt.
- Vi vurderer å ta inn i20 Coupé og i30 Turbo avhengig av tilbakemeldinger fra forhandlere og markedet, sier PR-sjef Morten Brusletto i Hyundai Norge.