-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ansiktsløft for Ioniq
Etter bare tre år på markedet får Norges-aktuelle Hyundai Ioniq nå et ansiktsløft.
Den mest populære varianten for Norge, Ioniq Electric, er sist ut i rekken. Først kommer hybrid-utgavene med og uten plugg.
Ioniq var ifølge OFV den trettende mest solgte bilmodellen totalt i 2018, og nummer ti blant elbilene.
Fullt tilkoblede tjenester med Hyundai Bluelink-teknologi er blant nyhetene, noe som betyr støtte for telemetri og automatisk nødanrop med e-Call.
Hyundai SmartSense sørger for aktiv sikkerhet og førerassistanse, mens justerbart regenerativ bremsing og moderne infotainment-system med 10,25-tommers skjerm er andre nyheter. Enheten støtter selvsagt Apple CarPlay og Android Auto.
Dashbord og instrumentpanel er også nytt – sistnevnte med høyoppløselig skjerm. I tillegg er det en del kosmetiske endringer i eksteriøret, inkludert lykter med ny LED-signatur foran og bak.
For den ladbare hybriden introduseres en ny «Green Zone»-kjøremodus, som automatisk endrer bilens kjøremodus slik at den i hovedsak går på strøm i stedet for å bruke bensinmotoren i lavutslippssoner.
Nye Ioniq henter også muligheten for en-pedals-kjøring, kjent fra KONA electric, med smart regenerering.
Bilen ventes til Europa i løpet av 2019. Salgsstart for hybrid og plug-in forventes å være på sensommeren, og da vil selvsagt og prisene være klare.
Siden lanseringen i 2016 er det solgt over 60.000 Ioniq, og som du ser av tabellen nedenfor er rundt ti prosent av disse havnet i Norge gjennom offisielle kanaler i tillegg til at det er bruktimportert nesten 1000 biler i samme periode.
Kilde: Opplsyningssrådet for Veitrafikken
2018 | 2017 | 2016 | SUM | ANDEL | |
El | 2523 | 1840 | 646 | 5009 | 81 % |
Hybrid | 53 | 240 | 217 | 510 | 8 % |
Plug-in | 395 | 291 | 0 | 686 | 11 % |
Total | 2971 | 2371 | 863 | 6205 | 100 % |