-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hyundais nye fleksibil
Hyundai tar opp kampen mot Touran og Zafira når de utvikler sin nye kompakte flerbruksbil.
På Genève-utstillingen for to år siden viste den koreanske produsenten en konseptbil med betegnelse HED-5 i-Mode. Siden har de bekreftet at denne skulle materialiseres i en produksjonsmodell.
Konseptbilen var utstyrt med seks seter, bygget i hi-tech materialer og utstyrt med et fleksibelt interiør. Forsetene kunne svinges bakover mens andre seterad kunne reguleres i lengderetningen. I tillegg hadde HED-5 en avansert dørløsning uten B-stolper.
Hvor mange av disse egenskapene som overføres til produksjonsbilen er umulig å si ut ifra disse bildene, men vi ser at bilen har konvensjonelle dører med B-stolper mellom for- og bakdører.
Hva vi også kan avsløre ut fra bakluka er at hekken skrår nedover, slik den også gjorde på konseptbilen, om enn ikke like dramatisk. Dette har Hyundai forsøkt å skjule ved å legge ekstra tung kamuflasje over de bakre regioner.
Basert på VIN-koden i frontruta har Carparazzi funnet ut at motoren i denne prototypen er en 1,7-liters dieselmotor. Denne er også vist i ix35 hvor den byr på 113 hk og et maks dreiemoment på 255 Nm.
I HED-5 i-Mode satt en 2,2-liters twin turbo dieselmotor med 215 hk og 461 Nm, så vi får nok flere valgmuligheter når den kompakte flerbruksbilen lanseres en gang i fremtiden.