-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Mer praktisk - kommer i 2024
VW ID.7 som stasjonsvogn
VW ID.7 erstatter Passat i Norge, og den kommer – akkurat som familiebilen med 50-årig historie – også som stasjonsvogn med tilnavnet Tourer.
Passat var en av bærebjelkene i Volkswagens norske modellprogram, men ettersom VW fra nyttår kvitter deg med de fossile modellene for kun å satse batterielektrisk i Norge, kommer Tourer som et kjærkommet tillegg til Passat-erstatter ID.7.
For de siste årene Passat var i salg i Norge, var det bare som stasjonsvogn.
Foreløpig har Volkswagen kun offentliggjort et par lett kamuflerte bilder av bilen, men hvordan den kommer til å se ut når ved lansering i 2024, og noen måneder etter kombivarianten, er ikke vanskelig å se.
Kombiutgaven er straks på plass og leveringsklar fra 549.900 kroner som jubileumsmodell i og med at for Harald A. Møller feirer 75 år som VW-importør.
Tredje el-stasjonsvogn
VW ID.7 Tourer blir den tredje elektriske stasjonsvognen til Norge etter MG5 og Nio ET5 Touring.
Volkswagen har så langt ikke oppgitt konkrete mål på ID.7 Tourer, men med tanke på at kombiutgaven er bare fire centimeter fra fem meter, 17 cm lengre enn Passat, laster 545 liter bagasje med alle setene i bruk og hele 1.714 liter på nær to meter lastelengde når bakseteryggene legges ned, er det begrenset hvor mye større stasjonsvognen kan bli.
Målt mot ID.4 nærmer lengdeforskjellen seg innpå 40 centimeter.
Fordi kombiutgaven er så rommelig, tror importøren at salget mellom de to variantene vil fordele seg med 50 prosent på hver.
MEB i bunnen
Teknisk blir kombien og stasjonsvognen like, det vil si med MEB-lesten i bunnen. Ved oppstart leveres begge med 286 hk motor som driver bakhjulene. Energien kommer fra 77 kWt netto batteripakke og gir drøyt 600 km rekkevidde. Maksimal ladefart oppgis til 175 kW, men viktigere at batteriet kan lades fra 10 til 80 prosent kapasitet på under halvtimen.
Senere vil trolig både større batteripakke, mer motorkraft og firehjulsdrift bli tilgjengelig.
Standardutstyret inkluderer 19 tommer lettmetallfelger, en ny 15 tommer stor infotainmentskjerm, adaptiv cruisecontrol, 3-soners Air Care klimakontroll, ID. Light, head-up display, ryggekamera og elektronisk justerbare luftdyser.
VW Passat kommer i 2024 i niende generasjon siden lanseringen i 1973, men bare som stasjonsvogn med bensin- og dieselmotorer samt som ladbar hybrid med rundt 100 km rekkevidde. De som ønsker seg en ny Passat på norske veier må ta den hjem selv.
