-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Optima på vei
I påskeuken avdukes en helt ny Kia Optima – og ting ligger til rette for Norges-suksess. Oppdatert med bilde av produksjonsmodellen!
Nye Kia Optima skal avdukes på New York-utstillingen som hvert år avholdes i påsken. Foreløpig vet vi veldig lite konkret om bilen, men det hindrer oss ikke i å spekulere litt.
Dagens Optima ble lansert på nettopp New York-utstillingen, i 2010. Bilen har vært en suksess for Kia internasjonalt, men i Norge har ikke salget tatt helt av. At bilen kun har vært tilgjengelig i sedan-form er nok mye av forklaringen på de lave salgstallene (97 biler solgt i hele fjor og i år til sammen).
Men den kommende Optima kan endre på det. Tidligere i år viste Kia sitt lekre Sportspace-konsept (hvorfor må alle bilprodusenter absolutt kalle stasjonsvognene sine for Sport-ett-eller-annet?) – en bil vi håper peker i retningen av en ny Optima stasjonsvogn.
Samtidig er det også lov å håpe at en ladbar hybrid-versjon er på trappene. Hyundai har vist sin Sonata Plug-in, og da burde ikke veien være lang før drivlinjen kan befinne seg i en Kia Optima.
Og dagens Optima har jo også lekt med hybrid-tanken. Riktignok ikke i ladbar form, men det er ingen hindring.
Ladbare hybrider er virkelig den store snakkisen for tiden, så det er nok en kake også Kia vil ha et stykke av. Får vi en ladbar hybrid-Optima stasjonsvogn, like lekker som Sportspace-konseptet, bør salgsstatistikken kunne klatres raskere enn du rekker å si «Norges-bil».