-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Selvmotsigelsen
Her er neste generasjon Range Rover. Den blir større enn forgjengeren, men vesentlig slankere. Er det mulig?
Det er ikke mange av dagens SUVer som kan skryte av en over 40 år lang historie, men det kan denne.
Den originale Range Roveren kom på markedet i 1970 og ble raskt populær for sin kombinasjon av Land Rover fremkommelighet og høy grad av komfort. Den ble populær i mange kretser, ikke minst blant musikere og finansakrobater.
Mens første generasjon fikk et langt liv og var i produksjon helt til 1994, ble levetiden kortere for generasjon to som allerede i 2001 ble erstattet av dagens modell – den første med selvbærende karosseri.
Overmoden
Selv om den fikk en ansiktsløftning og nye motorer i forbindelse med lanseringen av Range Rover Sport i 2005, og nok en gang i 2009, bærer det nå ubønnhørlig mot de evige jaktmarker for dagens Range Rover.
Vi forventer et generasjonsskifte i 2013, så kanskje stiller Land Rover ut en konseptbil som kan gi oss en pekepinn på høstens Paris-utstilling.
Her har våre fotografer kommet over en prototyp under testing. Selv om den er rimelig godt kamuflert, er det lett å se at den bærer slektskap og stolte tradisjoner videre.
Modernisert
De som har sett bilen mener den er vesentlig større enn dagens modell, noe som vil gagne både passasjerer og lastekapasitet.
Motorene blir en videføring av dagens, muligens med litt mer effekt og lavere forbruk. En hybrid-utgave et også sannsynlig, med teknologi fra Range eConcept.
For å oppnå mest mulig vektreduksjon skal Land Rover ha samarbeidet med sine kolleger hos Jaguar om utvikling av lette komponenter til chassis og karosserideler – de har jo mer erfaringen på det feltet.
Det skal gi neste Range Rover en vektbesparelse på rundt 400 kg. Det høres kanskje nærmest umulig ut, men husk at dagens modeller har en egenvekt på mellom 2,6 og 3,1 tonn.