-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Selvmotsigelsen
Her er neste generasjon Range Rover. Den blir større enn forgjengeren, men vesentlig slankere. Er det mulig?
Det er ikke mange av dagens SUVer som kan skryte av en over 40 år lang historie, men det kan denne.
Den originale Range Roveren kom på markedet i 1970 og ble raskt populær for sin kombinasjon av Land Rover fremkommelighet og høy grad av komfort. Den ble populær i mange kretser, ikke minst blant musikere og finansakrobater.
Mens første generasjon fikk et langt liv og var i produksjon helt til 1994, ble levetiden kortere for generasjon to som allerede i 2001 ble erstattet av dagens modell – den første med selvbærende karosseri.
Overmoden
Selv om den fikk en ansiktsløftning og nye motorer i forbindelse med lanseringen av Range Rover Sport i 2005, og nok en gang i 2009, bærer det nå ubønnhørlig mot de evige jaktmarker for dagens Range Rover.
Vi forventer et generasjonsskifte i 2013, så kanskje stiller Land Rover ut en konseptbil som kan gi oss en pekepinn på høstens Paris-utstilling.
Her har våre fotografer kommet over en prototyp under testing. Selv om den er rimelig godt kamuflert, er det lett å se at den bærer slektskap og stolte tradisjoner videre.
Modernisert
De som har sett bilen mener den er vesentlig større enn dagens modell, noe som vil gagne både passasjerer og lastekapasitet.
Motorene blir en videføring av dagens, muligens med litt mer effekt og lavere forbruk. En hybrid-utgave et også sannsynlig, med teknologi fra Range eConcept.
For å oppnå mest mulig vektreduksjon skal Land Rover ha samarbeidet med sine kolleger hos Jaguar om utvikling av lette komponenter til chassis og karosserideler – de har jo mer erfaringen på det feltet.
Det skal gi neste Range Rover en vektbesparelse på rundt 400 kg. Det høres kanskje nærmest umulig ut, men husk at dagens modeller har en egenvekt på mellom 2,6 og 3,1 tonn.