-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Klassisk betegnelse vender tilbake
Zephyr er en klassisk betegnelse i Ford-familien. Både i Europa og i USA hvor det har tilhørt luksusmerket Lincoln. Nå dukker navnet opp på ny, i Kina.
Lincoln Zephyr var staselige sedaner på 1930-tallet, og i Europa hadde vi opptil flere generasjoner Ford Zephyr i perioden 1950-72 før Granada så dagens lys.
Tidlig i vårt årtusen ble det også lansert en ny Lincoln Zephyr, men den var en påkostet versjon av bilen vi kjenner som Mondeo og som har betegnelsen Fusion i USA.
Under bilutstillingen i Shanghai ble vi presentert for en ny Lincoln Zephyr Concept som en forsmak på en ny sedan som skal på markedet i Kina til høsten.
Kina er blant få markeder hvor sedaner fortsatt er populære, så denne bilen er designet lokalt.
Konseptet ser elegant ut med sin coupé-aktige takbue samtidig som fronten med en markant grill og flate LED-lykter gir et ganske sportslig inntrykk.
Dekoren på forskjermen fortsetter langs dørene og ender i innfelte dørhåndtak som sklir ut når bilen oppdager at den riktige nøkkelen er i nærheten.
Selv om bilen vises samtidig som crossoveren Ford Evo har ifølge Ford disse to ikke noe med hverandre å gjøre.
Innendørs har de imidlertid en del felles trekk, blant annet en gedigen skjerm som strekker seg over mesteparten av dashbordet slik at passasjeren kan ha sin egen underholdningsavdeling uten å forstyrre sjåføren.
Ikke et ord om drivlinje, men det er lite trolig at den lanseres i Kina uten i det minste å være plug-in. Siden modellen skal lanseres senere i år, vil det nok snart komme flere detaljer. Men noen elbil for Europa blir den definitivt ikke, så detaljene har nok mest lokal interesse.