-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Klassisk betegnelse vender tilbake
Zephyr er en klassisk betegnelse i Ford-familien. Både i Europa og i USA hvor det har tilhørt luksusmerket Lincoln. Nå dukker navnet opp på ny, i Kina.
Lincoln Zephyr var staselige sedaner på 1930-tallet, og i Europa hadde vi opptil flere generasjoner Ford Zephyr i perioden 1950-72 før Granada så dagens lys.
Tidlig i vårt årtusen ble det også lansert en ny Lincoln Zephyr, men den var en påkostet versjon av bilen vi kjenner som Mondeo og som har betegnelsen Fusion i USA.
Under bilutstillingen i Shanghai ble vi presentert for en ny Lincoln Zephyr Concept som en forsmak på en ny sedan som skal på markedet i Kina til høsten.
Kina er blant få markeder hvor sedaner fortsatt er populære, så denne bilen er designet lokalt.
Konseptet ser elegant ut med sin coupé-aktige takbue samtidig som fronten med en markant grill og flate LED-lykter gir et ganske sportslig inntrykk.
Dekoren på forskjermen fortsetter langs dørene og ender i innfelte dørhåndtak som sklir ut når bilen oppdager at den riktige nøkkelen er i nærheten.
Selv om bilen vises samtidig som crossoveren Ford Evo har ifølge Ford disse to ikke noe med hverandre å gjøre.
Innendørs har de imidlertid en del felles trekk, blant annet en gedigen skjerm som strekker seg over mesteparten av dashbordet slik at passasjeren kan ha sin egen underholdningsavdeling uten å forstyrre sjåføren.
Ikke et ord om drivlinje, men det er lite trolig at den lanseres i Kina uten i det minste å være plug-in. Siden modellen skal lanseres senere i år, vil det nok snart komme flere detaljer. Men noen elbil for Europa blir den definitivt ikke, så detaljene har nok mest lokal interesse.