-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bluetec til Europa
Seks måneder før opprinnelig planlagt, i desember, vil Mercedes lansere sin superrene Bluetec dieselmotor i Europa. Budbringeren blir en E-klasse sedan med V6-motor.

De fleste amerikanske stater har noen av verdens strengeste regler når det gjelder utslipp fra biler, så strenge at dieselmotorer i praksis ikke kunne selges over there.
Så kom Mercedes med sin Bluetec, som passerte nåløyet i et flertall av de amerikanske statene.
Nå er det besluttet at også europeiske bilkjøpere skal kunne kjøre Bluetec, en dieselmotor som allerede i dag er i nærheten av å tilfredsstille Euro 6 utslippskrav for dieselmotorer, som trer i kraft i 2015.
Bluetec ble utviklet gjennom et samarbeid mellom Mercedes-Benz og Bosch. Senere har Audi, BMW og Volkswagen meldt seg inn i Bluetec-klubben i USA.
I tillegg til alt det renseutstyret som finnes på moderne dieselmotorer, passerer eksosen gjennom en prosess der den renses med urea, som her i landet produseres av Norsk Hydro-selskapet Yara under produktnavnet AdBlue.
Dermed kvitter man seg med store mengder NOx, som er blant hovedårsakene til at selv de mest moderne europeiske dieselmotorene ikke godkjennes i USA.
Bluetec er avhengig av diesel med ultralavt svovelinnhold. Derfor vil Mercedes til å begynne med satse på land som Tyskland, Østerrike, Sveits og Holland, der tilgangen på denne dieselkvaliteten er god.
E-Klassemodellen som tas til Europa, er imidlertid ikke helt identisk med den som selges i USA. Blant annet er motoreffekten skrudd noe ned for å oppnå gunstigere CO2-tall.
Derimot er drivstofforbruket like gunstig som på den amerikanske modellen.