-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Neste generasjon S-Klasse
Her er Mercedes ute og tester teknologi som ligger langt inn i fremtiden – foreløpig pakket inn i dagens skall.
Det er bare noen måneder siden Mercedes foretok en midtlivs facelift på S-Klasse, men de er allerede godt i gang med utvikling av neste generasjon, selv om den ikke kommer på markedet før i 2020.
Bilen på bildene er en «bastard» der teknologi som utvikles til neste generasjon er pakket inn i dagens karosseri.
Det mest synlige beviset for dette er de ekstra brede hjulhusene som tyder på at neste S-Klasse får økt sporvidde.
Som alle andre produsenter må også Mercedes gjøre sine biler «grønnere» for å tilfredsstille stadig strengere utslippskrav, og et viktig verktøy i denne sammenhengen er vektbesparelse i tillegg til perfeksjonering av drivlinjene.
BMW har tilegnet seg stor kunnskap med hensyn til bruk av materialer som karbonfiberforsterket plass (CFRP) gjennom utviklingen av i-modellene, og denne kunnskapen har de overført til de vanlige modellene også, inkludert 7-serien som er en direkte konkurrent til S-Klasse.
Nå sier også kilder hos Mercedes at neste S-Klasse vil få en helt ny materialmiks bestående av høyfast stål, aluminium og CFRP for å spare vekt.
I tillegg til sedanen i to lengder tilbys S-Klasse i dag også som coupé og cabriolet samtidig som Mercedes-AMG og Mercedes-Maybach tilbyr sine spesialmodeller til de mest krevende kundene.
Når neste generasjon utvikles spekuleres det i ytterligere en karosseriform – en firedørs coupé som tetter gapet mellom dagens tredørs coupé og sedanen. Sannsynligvis får denne betegnelsen SEC når den lanseres – tidligst i 2021.
Det er heller ikke utenkelig at BMW lanserer en slik modell basert på 8-serien som skal på markedet i 2018.