-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Neste generasjon S-Klasse
Her er Mercedes ute og tester teknologi som ligger langt inn i fremtiden – foreløpig pakket inn i dagens skall.
Det er bare noen måneder siden Mercedes foretok en midtlivs facelift på S-Klasse, men de er allerede godt i gang med utvikling av neste generasjon, selv om den ikke kommer på markedet før i 2020.
Bilen på bildene er en «bastard» der teknologi som utvikles til neste generasjon er pakket inn i dagens karosseri.
Det mest synlige beviset for dette er de ekstra brede hjulhusene som tyder på at neste S-Klasse får økt sporvidde.
Som alle andre produsenter må også Mercedes gjøre sine biler «grønnere» for å tilfredsstille stadig strengere utslippskrav, og et viktig verktøy i denne sammenhengen er vektbesparelse i tillegg til perfeksjonering av drivlinjene.
BMW har tilegnet seg stor kunnskap med hensyn til bruk av materialer som karbonfiberforsterket plass (CFRP) gjennom utviklingen av i-modellene, og denne kunnskapen har de overført til de vanlige modellene også, inkludert 7-serien som er en direkte konkurrent til S-Klasse.
Nå sier også kilder hos Mercedes at neste S-Klasse vil få en helt ny materialmiks bestående av høyfast stål, aluminium og CFRP for å spare vekt.
I tillegg til sedanen i to lengder tilbys S-Klasse i dag også som coupé og cabriolet samtidig som Mercedes-AMG og Mercedes-Maybach tilbyr sine spesialmodeller til de mest krevende kundene.
Når neste generasjon utvikles spekuleres det i ytterligere en karosseriform – en firedørs coupé som tetter gapet mellom dagens tredørs coupé og sedanen. Sannsynligvis får denne betegnelsen SEC når den lanseres – tidligst i 2021.
Det er heller ikke utenkelig at BMW lanserer en slik modell basert på 8-serien som skal på markedet i 2018.