-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Neste generasjon S-Klasse
Her er Mercedes ute og tester teknologi som ligger langt inn i fremtiden – foreløpig pakket inn i dagens skall.
Det er bare noen måneder siden Mercedes foretok en midtlivs facelift på S-Klasse, men de er allerede godt i gang med utvikling av neste generasjon, selv om den ikke kommer på markedet før i 2020.
Bilen på bildene er en «bastard» der teknologi som utvikles til neste generasjon er pakket inn i dagens karosseri.
Det mest synlige beviset for dette er de ekstra brede hjulhusene som tyder på at neste S-Klasse får økt sporvidde.
Som alle andre produsenter må også Mercedes gjøre sine biler «grønnere» for å tilfredsstille stadig strengere utslippskrav, og et viktig verktøy i denne sammenhengen er vektbesparelse i tillegg til perfeksjonering av drivlinjene.
BMW har tilegnet seg stor kunnskap med hensyn til bruk av materialer som karbonfiberforsterket plass (CFRP) gjennom utviklingen av i-modellene, og denne kunnskapen har de overført til de vanlige modellene også, inkludert 7-serien som er en direkte konkurrent til S-Klasse.
Nå sier også kilder hos Mercedes at neste S-Klasse vil få en helt ny materialmiks bestående av høyfast stål, aluminium og CFRP for å spare vekt.
I tillegg til sedanen i to lengder tilbys S-Klasse i dag også som coupé og cabriolet samtidig som Mercedes-AMG og Mercedes-Maybach tilbyr sine spesialmodeller til de mest krevende kundene.
Når neste generasjon utvikles spekuleres det i ytterligere en karosseriform – en firedørs coupé som tetter gapet mellom dagens tredørs coupé og sedanen. Sannsynligvis får denne betegnelsen SEC når den lanseres – tidligst i 2021.
Det er heller ikke utenkelig at BMW lanserer en slik modell basert på 8-serien som skal på markedet i 2018.