-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Merce-klasse
BMW har sin X3 og snart har Audi en Q5. Da må selvsagt også Mercedes ha et alternativ i klassen for kompakte SUVer.
GLK er betegnelsen på den nye modellen Carparazzi har knipset under testing. Og det ser ut til å være GL som har stått modell, skjønt GLK er vesentlig mindre. K i modellbetegnelsen står for kort.
Bilen henter en del komponenter fra nye C-Klasse. Det forventes at den debuterer på vårens Genève-utstilling eller allerede i Detroit i januar, og at den kommer på markedet i løpet av neste sommer som 2009-modell.
Les også "Ny tysk duell"
Stort spenn
Motoralternativene blir flere, men først ut blir trolig seksere for bensin og diesel. Senere vil det med stor sannsynlighet komme en kraftig 8-sylindret GLK 63 AMG.
For Norges del får vi håpe det også kommer mindre alternativer – 170-hesteren som sitter i 220 CDI kunne være et bra alternativ som innstegsmotor. Firehjulsdrift blir standard og det gjør trolig også 7G-Tronic automatkasse.
Da BMW lanserte X3 høsten 2003 mente de å ha et par års forsprang på sine konkurrenter. Nå viser det seg at de fikk drøye fire år uten tilsvarende produkter fra erkerivaler Mercedes og Audi. Men snart opphører altså monopolet.