-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Markedssjef
Formula Automobile Norge AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
Ny Merce-klasse
BMW har sin X3 og snart har Audi en Q5. Da må selvsagt også Mercedes ha et alternativ i klassen for kompakte SUVer.
GLK er betegnelsen på den nye modellen Carparazzi har knipset under testing. Og det ser ut til å være GL som har stått modell, skjønt GLK er vesentlig mindre. K i modellbetegnelsen står for kort.
Bilen henter en del komponenter fra nye C-Klasse. Det forventes at den debuterer på vårens Genève-utstilling eller allerede i Detroit i januar, og at den kommer på markedet i løpet av neste sommer som 2009-modell.
Les også "Ny tysk duell"
Stort spenn
Motoralternativene blir flere, men først ut blir trolig seksere for bensin og diesel. Senere vil det med stor sannsynlighet komme en kraftig 8-sylindret GLK 63 AMG.
For Norges del får vi håpe det også kommer mindre alternativer – 170-hesteren som sitter i 220 CDI kunne være et bra alternativ som innstegsmotor. Firehjulsdrift blir standard og det gjør trolig også 7G-Tronic automatkasse.
Da BMW lanserte X3 høsten 2003 mente de å ha et par års forsprang på sine konkurrenter. Nå viser det seg at de fikk drøye fire år uten tilsvarende produkter fra erkerivaler Mercedes og Audi. Men snart opphører altså monopolet.