-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Merce-klasse
BMW har sin X3 og snart har Audi en Q5. Da må selvsagt også Mercedes ha et alternativ i klassen for kompakte SUVer.
GLK er betegnelsen på den nye modellen Carparazzi har knipset under testing. Og det ser ut til å være GL som har stått modell, skjønt GLK er vesentlig mindre. K i modellbetegnelsen står for kort.
Bilen henter en del komponenter fra nye C-Klasse. Det forventes at den debuterer på vårens Genève-utstilling eller allerede i Detroit i januar, og at den kommer på markedet i løpet av neste sommer som 2009-modell.
Les også "Ny tysk duell"
Stort spenn
Motoralternativene blir flere, men først ut blir trolig seksere for bensin og diesel. Senere vil det med stor sannsynlighet komme en kraftig 8-sylindret GLK 63 AMG.
For Norges del får vi håpe det også kommer mindre alternativer – 170-hesteren som sitter i 220 CDI kunne være et bra alternativ som innstegsmotor. Firehjulsdrift blir standard og det gjør trolig også 7G-Tronic automatkasse.
Da BMW lanserte X3 høsten 2003 mente de å ha et par års forsprang på sine konkurrenter. Nå viser det seg at de fikk drøye fire år uten tilsvarende produkter fra erkerivaler Mercedes og Audi. Men snart opphører altså monopolet.