-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Klassiker i ny drakt:
Renault 5 gjenskapt i elektrisk versjon
Renault gir nytt liv til flere av sine klassiske modellbetegnelser. Her er en helt rå 5 Turbo, bygget for drifting.
Konseptbilen skal presenteres på helgens Chantilly Arts & Elegance nord for Paris før den blir å finne på Paris-utstillingen i midten av oktober.
Med betegnelse R5 Turbo 3E skal den sende tankene bakover i tid til de legendariske kruttønnene R5 Turbo og R5 Turbo 2. Skjønt noen turbo fins ikke lenger – nå har elektrisiteten overtatt.
Bilen er bygget rundt en rørramme og bakakselen er utstyrt med to motorer med en samlet effekt på 375 hestekrefter. Batteripakken har en kapasitet på 42 kWt. Noen rekkevidde er ikke oppgitt, men du får neppe leke så lenge av gangen.
Null til hundre på 3,5 og toppfart på 200 km/t er det vi får antydet om prestasjoner.
Som sine forgjengere er R5 Turbo 3E en ren toseter, men i stedet for at en motor fyller ut bakseteplassen har ingeniørene utstyrt konseptet med racingbur.
Bilen er nemlig bygget for drifting og har derfor egenskaper som ekstreme bakhjul og mekanisk håndbrekk al la det du finner i rallybiler.
De ti analoge instrumentklokkene fra forgjengerne er erstattet med like mange små digitale skjermer. Bøtteseter i karbonfiber, firepunkts belter og ratt er levert av Sabelt.
R5 Turbo 3E kommer seg neppe videre fra konseptstadiet, men drivlinjen kan nok være aktuell for en toppversjon av den moderne Renault 5 som er under utvikling – vi vet jo blant annet at Alpine skal tilby sin versjon av denne.
Når bilen vises på bilutstillingen neste måned, får den følge av en elektrisk Renault 4 og et konsept fra Alpine.