-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mitsubishi Eclipse Cross
Nå lanserer Mitsubishi sin nye SUV som skal dekke gapet mellom populære Outlander og lillebror ASX. Men har den det som skal til for å bli en volumselger?
Mitsubishi Norge har hatt formidabel suksess med sin ladbare Outlander. Av et totalsalg på 5004 nye Mitsubishi i 2017, står Outlander for 4274 biler, tilsvarende 85 prosent av totalen. Av disse utgjør den ladbare hybriden 95 prosent.
Nå lanseres Eclipse Cross – en bil som i størrelse får plass mellom Outlander og ASX.
I motsetning til suksessmodellen Outlander tilbys den ikke som ladbar hybrid, men kun med bensinmotor – en 1,5-liter med 163 hestekrefter og et dreiemoment på 250 Newtonmeter.
Det fins også en 2,2-liters diesel, men den er ikke aktuell for Norge. Vi blir heller ikke overrasket om det kommer en ladbar hybrid på et senere tidspunkt – det er vi i alle fall trygge på at står høyt på ønskelisten til den norske importøren.
Du kan velge mellom drift på forhjulene eller på alle fire.
Førstnevnte leveres med 6-trinns manuell girkasse eller 8-trinns CVT trinnløs automat. Utgaven med firehjulsdrift har CVT som standard og eneste alternativ.
Mye utstyr
Basert på erfaring fra de to andre SUV-ene velger den norske importøren kun å satse på de to høyeste utstyrsnivåene – Intense og Instyle+. På eksteriørfronten er den mest markante forskjellen at Intense har 16-tommers felger mens toppmodellen har 18-tommere.
Instyle+ skiller seg videre ut gjennom et mer avansert infotainment-anlegg som er kompatibelt med smart-telefoner (Apple CarPlay og Android Auto). Lydanlegget fra Rockford Acoustics består av ni høyttalere.
Videre har biler med høyeste utstyrsnivå blant annet oppvarmet ratt og frontrute, varme i baksetene, head-up display, adaptiv cruise-kontroll samt de elektroniske hjelpemidler som skal til for å oppnå de maksimale fem stjerner i kollisjonstest hos EuroNCAP.
– Det er i tillegg til nye kunder mange ASX- og Outlander-eiere som kan tenkes å være interessert i nye Eclipse Cross, og vi har satt et salgsmål på 500 biler for i år, sier Rune Gjerstad, adm. dir. hos importøren MMC Norge AS.
Samtidig med lanseringen av Eclipse Cross innføres "7 års Norgesgaranti" for Outlander PHEV solgt gjennom autoriserte Mitsubishi-forhandlere. Bakgrunnen er at modellen er meget populær hos forhandlere som importerer nesten nye biler fra utlandet.
Hele 2445 Outlandere kom til Norge gjennom slike kanaler i 2017, noe som gjorde den til nummer tre på listen over såkalte parallell-importerte biler etter Nissan Leaf og Kia Soul.