-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
EEV-motorer uten AdBlue
NEOMAN Bus har levert sine to første serieproduserte busser av typen MAN Lions City M med EEV-motorer (Enhanced Enviromentally friendly Vehicle) til et tysk busselskap. Motorene tilfredsstiller EEV-kravet, som er strengere enn Euro 5, uten bruk av AdBlue.
Motorene kommer fra D08 Common Rail-serien og har både dobbelt turbo og eksosresirkulering, EGR. I EEV-utførelsen er effekten 260 hk. MAN er den første motorprodusenten som tilfredsstiller de EEV-kravene for dieselmotorer uten det kompliserte og fordyrende SCR-systemet med innsprøytning av AdBlue. EGR-løsningen gir dessuten større nyttelast enn en tilsvarende SCR-motor.
Som standard har bussene et lukket CRTec partikkelfilter som fjerner opp til 99 prosent av alle partikler. For øvrig er bussene utstyrt med automatgirkassen ZF 6HP504, som er medvirkende til et gunstig drivstofforbruk.
Før leveransen av serieproduserte EEV-busser startet mot slutten av 2006, hadde et antall MAN- busser med EEV-motorer gått i storskalaforsøk i fem byer i Tyskland og Sveits.