-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
- Ingen verkstedkrig
Bilanalytiker John Fiskvik mener at det ikke er knallhard konkurranse mellom merkeverksteder og de frittstående verkstedene.
![- Ingen verkstedkrig](https://image.bilnorge.no/1567902.webp?imageId=1567902&width=960&height=466&format=jpg)
Dette kom frem under John Fiskviks foredrag under åpningskonferansen på Automessen onsdag. Han pekte blant annet på at både merkeverksteder og frie verksteder har hatt to gode år bak seg.
- Fremtiden ser lys ut med hensyn til mulighetene for å ha nok å gjøre, sa han.
- Befolkningsveksten gjør at vi også i de neste årene vil få en stabil vekst i bilbestanden som gjør at det blir nok å gjøre for hele den seriøse bilbransjen.
Fiskvik pekte på at "taperne" de siste årene har vært verksteder uten kjedetilknytning, samt uautoriserte verksteder/svart arbeid.
Advarsel
I sitt foredrag kom Fiskvik med en advarsel til bransjen om å ta kunden mer på alvor.
- Kundetilfredshet handler i første rekke om å ta vare på kundene og dernest bilen. 2/3 av kundeopplevelsen handler om å bli tatt på alvor som kunde.
Den siste 1/3 handler om bilen. Dette må bransjen bli mye flinkere til å ta inn over seg, var Fiskviks budskap.