-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tekniske data
Middels sikkerhet
I 1997 fikk Primera tre av fem oppnåelige stjerner i NCAP-testen. Kupeen holdt seg intakt under denne frontsmellen, men førerdøra lot seg ikke åpne med håndkraft. Førerens hode og nakke var godt beskyttet, overkroppen middels beskyttet, mens benene var mer utsatt for skader. Ved sidekollisjon ble resultatet svak for førerens bryst. Fra 1999 fikk Primera sideputer. Svenske Folksam regner Primera som 40 prosent sikrere enn gjennomsnittsbilen. Dette er basert på virkelige kollisjoner.
Primera 1996
Motor: 1.6/100 hk: Toppfart: 178 km/t. 0-100 km/t: 12,0 sek. Forbruk: 0,72 liter/mil.
2.0/130 hk: 205 km/t. 9,6 sek. 0,79 liter.
2,0/90 hk turbodiesel: 174 km/t. 13,9 sek. 0,67 liter.
Lengde/bredde/høyde: 443/172/141 cm.
Akselavstand: 260 cm.
Bagasjevolum: Sedan 490 liter, kombi 505-1357 liter.
Egenvekt: 1213–1308 kg.
Fra år til år
1996: Annen generasjon Primera lanseres som 4-dørs sedan og 5-dørs kombi,
1997: Primera GT. 2.0/150 hk. 218 km/t. 8,6 sek. 0,81 liter. Stasjonsvogn (1.6 og 2.0), lengde 451 cm. Bagasjevolum 460-1700 liter.
1998: Stasjonsvogn med dieselmotor.
1999: Ansiktsløftning. Ny front og hekk. 4 kollisjonsputer. Lengde 452 cm (st.v.: 458 cm). Ny 1.8/114 hk: 196 km/t. 11,0 sek. 0,73 liter. Ny 2.0/140 hk: 210 km/t. 9,6 sek. 0,81 liter.
2000: 1.6/106 hk. 186 km/t. 11,5 sek. 0,73 liter. 1.6 st.vogn utgår.