-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Subaru Impreza
Denne uken har Subaru offentliggjort de første bildene av den nye Impreza for sitt hjemmepublikum. Her i Europa må vi vente noen måneder til før bilen blir offisielt lansert, enten i Paris eller Birmingham.

Impreza vil bli levert både som sedan og stasjonsvogn og den er forandret på en rekke områder i forhold til sin forgjenger. Mitt første inntrykk er at den ser litt mindre sint ut en forrige utgave, men Subaru sier at den teknisk sett er forbedret på en rekke områder.
Fortsatt drives bilen av en serie bokser-motorer på 1,6 og 2,0 liter som har lavt tyngdepunkt og gir optimalt veigrep. Toppmodellen vil som i dag ha en 2-liters turbomotor hvor antall hestekrefter er økt fra 215 til 225 gjennom en mer effektiv intercooler. Subaru har ikke sluppet alle tekniske data, men 0-100 km/t vil nok gå unna på rundt 5 sekunder, imponerende for en gatebil i et noenlunde moderat prisleie. Og selvsagt vil alle modeller bli levert med 4-hjulstrekk, Subarus fremste kjennetegn.
I England er Impreza blitt svært populær i en spesialutgave hvor Subarus WRC-partner, ProDrive, perfeksjonerer og spisser bilen ytterligere. Det vil trolig også skje med den nye utgaven, men den blir neppe importert til Norge gjennom vanlige kanaler.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no