-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Seats nye Toledo
Bare to måneder etter at prototypen ble vist på Madrid-utstillingen er bilmodellen en realitet. 3.generasjon Seat Toledo introduseres på Paris-utstillingen i september. Designet fortsetter i det spennende Altea-sporet. Men Seat-salget i Norge er fortsatt ikke helt på gli.
I likhet med Altea har Toledo et rommelig én-boks karrosseri. Takket være dette mono-volume designet og høyden er plassutnyttelsen mye bedre enn i mange andre lengre bilmodeller, ifølge Seat. Nye Toldeo er 4500mm lang, 1770mm bred og 1570mm høy.
Bagasjerommet har vært priorietert, det er på 500-liter og er to-delt. I forhold til forrige generasjon, som var en ren sedan, har den nye stor combi-bakluke i likhet med første generasjon Toledo (som var i salg i årene 1991-1998). Nye Toledo vil bli bygget på Seats fabrikk i Martorell i Spania.
DSG-gear
Toledo blir tilgjengelig med fire forskellige motorer: bensinmotorer på 1,6 og 2,0 liter med 102 og 150 hk, og to dieselmotorer på 1,9 og 2,0 liter med 105 og 140 hk.
Seat holder på sin sportslige profil. De to sterkeste motorene er kombinert med en 6-trinns manuell gearkasse. Man kan også få Tiptronic automatgear og VW-konsernets velrenommerte DSG 6-trinns gearkasse med automatisk og manuelt skift.
ABS, TCS, ESP og EBA (emergency braking assistant) og 6 airbags er noe av sikkerhetsutstyret. Mens Bluetooth og MP3 skal sikre kommunikasjons- og underholdningsbehovet.
Seat i Norge
Seat ble som kjent skilt ut fra Harald A. Møllers import-portfolio i fjor og overtatt av Seat internasjonalt. Norge blir i dag tatt hånd om via Sverige, men de har ikke kommet skikkelig i gang i Norge ennå. Pr i dag er det fire nybilforhandlere, mens service blir foretatt av Møller-forhandlere som har enerett på deler i Norge.
Seat har imidlertid gitt indikasjoner om at de ikke har gitt opp Norge og at de kommer sterkere tilbake. Det kan tenkes at biler som Altea og nye Toledo, som er meget rommelige og praktiske (dog med særegent design), har bedre forutsetning for å selge i Norge enn små sportslige biler rettet mot en ung aldersgruppe.