-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elektrisk Smart er her snart
Smart har sendt ut bilder av en maskert bil for å minne om at de snart har noe å vise frem.
De dukket opp på bilmessen i München sist høst med Concept #1, og når de nå avslører navnet på sin kommende modell blir rett og slett Concept byttet ut med Smart. Smart #1 er altså navnet.
Det er for å markere at dette er første modell ut fra «nye» Smart – en 50:50 konstellasjon bestående av Mercedes-Benz og kinesiske Geely (som også eier Volvo). Bilen er utviklet i Kina, og det er også der kan skal bygges på Geelys dedikert elbilplattform.
Den skalerbare plattformen tillater hurtiglading og OTA-oppdateringer og kan ta store nok batteripakker til en rekkevidde på 700 km etter kinesisk NEDC-standard.
Hvilken rekkevidde Smart-modellen får sies det ikke noe om, og det er også meget sparsomt med øvrige detaljer bortsett fra en cd-verdi på 0.29 som er bra for en SUV.
For å minke luftmotstand er #1 blant annet utstyrt med skjulte dørhåndtak og aktive lameller i grillen.
Nå forteller produsenten at Smart #1 er grundig testet i kulde ned til minus 40, og at bilen har et system som sørger for at batteriene til en hver tid jobber under ideelle temperaturer.
Fremtidig eiere kan forhåndvarme batteriene via en app – kjekt om man ønsker optimal hurtiglading.
Smart #1 er første bil ut i en serie nye Smart-modeller som skal følge de nærmeste årene. Opprinnelig lovet de at bilen skulle debutere første halvår, men nå sier de i løpet av 2022.