-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Noble lover ny modell i år
Noble Automotive er en av de britiske nisjeprodusentene som har hengt med lenge. Etter et drøyt tiår har de nå en ny modell på gang.
Selskapet har eksistert siden 1999, og selv om de er ukjente for folk flest forteller det at de i alle fall har hatt en viss suksess med sin M600 som har vært på markedet siden 2009.
Opp gjennom årene har denne kommet i ulike varianter, inkludert en speedster.
På Goodwood i 2018 viste Noble en konseptbil med betegnelse M500, og nå kan Autocar fortelle at denne er under testing som prototyp og at de første utleveringer til kunder skal starte innen utgangen av året.
Bilen skal erstatte M600 som den deler plattform med og skal ifølge samme kilde bli litt mindre nisjepreget. Dog med en prislapp på 150.000 pund snakker vi ikke akkurat melk og brød, selv om prisene er vesentlig lavere enn de 206.000 pund Noble forlanger for en M600.
Det oppnås blant annet ved å erstatte den turbomatede V8-motoren, opprinnelig bygget av Yamaha for Volvo XC90 uten turboer, med en 3,5-liters twin turbo V6 fra Ford.
Det medfører en effektreduksjon fra 650 til 550 hester, men vektbesparelsen vil kompensere for noe av dette.
For å holde prisen nede har Noble styrt unna karbonfiber som var hovedingrediens i M600-karosseriet og heller valgt en komposittløsning med paneler som kles på rørgitterchassiset.
Et karosseri i karbonfiber kan bli aktuelt på et senere tidspunkt dersom kundene forlanger det og er villige til å betale den ekstra prisen.
Noble liker å gjøre ting basic, så elektrifisering og elektroniske assistenter kan du se langt etter her. Det er heller ingen kollisjonsputer eller ABS, og eneste girkasse er 6-trinns manuell. Du må med andre ord se en annen vei dersom du er opphengt i stjerner hos EuroNCAP.