-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Spionbilder
Porsche helgarderer med hardcore Taycan
Porsche innehar allerede rekorden for raskeste produksjons-elbil rundt Nordsløyfa, men nå gjør de seg klar for fremtidige konkurrenter.
Allerede før Taycan var satt i produksjon, satte den raske tider på den 20,8 kilometer lange Nordsløyfa ved Nürburgring.
En stund var Tesla noen sekunder raskere med en prototyp på Model S Plaid, men i august i fjor feide testfører Lars Kern alle konkurrenter av banen – inklusive Tesla – og noterte en rundetid på 7 minutter og 33 sekunder.
Du kan bli med på hele testrunden her
Porsche foretok en del oppgraderinger i forbindelse med
2023-årgangen av Taycan, og disse kunne også eksisterende eiere av Taycan glede
seg over.
Men nå tester de ut en spesialmodell som kanskje blir første elbil med GT-ibetegnelse. Bilen var på Nürburging og testet med Lars Kern bak rattet i høst, og nå er den observert på vintertest i Nord-Sverige.
Bilen er utstyrt med veltebur og fast hekkspoiler i tillegg til aerodynamiske detaljer som skiller den fra toppmodellen Taycan Turbo S. Blant annet en større frontleppe, sideskjørt og diffuser.
Mens Turbo S kan skilte med 625 hk (pluss en boost-funksjon ved launch control som gir 761 hk) sier ryktene at bilen Porsche nå tester ut har hele 1000 hestekrefter. Tesla Model S Plaid har 1020 hk mens toppmodellen av den kommende Lucid Air har 1200.
For å oppnå den ekstra effekten benytter Porsche to motorer på bakakselen og en foran. Det gir samtidig mulighet for å styre kreftene til det bakhjulet som til enhver tid har best grep gjennom aktiv «torque vectoring».
Vinterbildene viser at de tyske ingeniørene har humoristisk sans – de har nemlig utstyrt testbilen med TDi-logo fra morselskapet Volkswagen.