-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spionbilder
Porsche helgarderer med hardcore Taycan
Porsche innehar allerede rekorden for raskeste produksjons-elbil rundt Nordsløyfa, men nå gjør de seg klar for fremtidige konkurrenter.
Allerede før Taycan var satt i produksjon, satte den raske tider på den 20,8 kilometer lange Nordsløyfa ved Nürburgring.
En stund var Tesla noen sekunder raskere med en prototyp på Model S Plaid, men i august i fjor feide testfører Lars Kern alle konkurrenter av banen – inklusive Tesla – og noterte en rundetid på 7 minutter og 33 sekunder.
Du kan bli med på hele testrunden her
Porsche foretok en del oppgraderinger i forbindelse med
2023-årgangen av Taycan, og disse kunne også eksisterende eiere av Taycan glede
seg over.
Men nå tester de ut en spesialmodell som kanskje blir første elbil med GT-ibetegnelse. Bilen var på Nürburging og testet med Lars Kern bak rattet i høst, og nå er den observert på vintertest i Nord-Sverige.
Bilen er utstyrt med veltebur og fast hekkspoiler i tillegg til aerodynamiske detaljer som skiller den fra toppmodellen Taycan Turbo S. Blant annet en større frontleppe, sideskjørt og diffuser.
Mens Turbo S kan skilte med 625 hk (pluss en boost-funksjon ved launch control som gir 761 hk) sier ryktene at bilen Porsche nå tester ut har hele 1000 hestekrefter. Tesla Model S Plaid har 1020 hk mens toppmodellen av den kommende Lucid Air har 1200.
For å oppnå den ekstra effekten benytter Porsche to motorer på bakakselen og en foran. Det gir samtidig mulighet for å styre kreftene til det bakhjulet som til enhver tid har best grep gjennom aktiv «torque vectoring».
Vinterbildene viser at de tyske ingeniørene har humoristisk sans – de har nemlig utstyrt testbilen med TDi-logo fra morselskapet Volkswagen.