-
Car Purchaser
Arval AS
-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Verdens mest luksuriøse elbil?
Du kan legge lista så høyt du bare vil om du går for en elbil fra Rolls-Royce. Men ventekø blir det nok her også.
Hvis du ikke fikk med deg Jon Winding-Sørensens artikkel om Rolls-Royce Spectre fra oktober, så vil jeg anbefale at du starter der for en skikkelig innføring.
Nå er flere biler ute på testtur for å tilbakelegge til sammen 2,5 millioner kilometer, og selv om denne er meget godt kamuflert er det fullt mulig å få en viss pekepinn om hva den britiske luksusbilprodusenten er i ferd med å utvikle.
Spectre har mer aerodynamiske former enn en typisk Rolls-Royce, det har selvsagt med effektivitet og rekkevidde å gjøre.
Designmessig er det enklest å relatere nykommeren til Wraith, todørs coupéen som kom på markedet i 2013.
Og hvem vet, kanskje kommer det om noen år også en elektrisk slektning til cabrioleten Dawn om mange nok ønsker seg en slik.
Spectre skal baseres på aluminium space-frame-plattformen som debuterte i dagens Phantom.
Drivlinjen blir sannsynligvis hentet direkte fra moderfirma BMW, det de betegner som femte generasjon EV-teknologi som støtter batteripakker på inntil 120 kWt og rekkevidde på over 600 km i beste fall.
BMW iX kan nok gi en viss pekepinn på hva vi har i vente – den er også bygget på en aluminium space-frame og har i M60-versjon maks effekt på 619 hk, 1100 Nm i moment og en oppgitt rekkevidde på 561 km.
Vi vet også at BMW er i ferd med å utvikle en elektrisk 7-serie som blir en slektning til Spectre.
Elbiler er ikke noe nytt for Rolls-Royce. Allerede for over hundre år siden studerte grunnleggerne hvilke muligheter som lå i denne teknologien.