-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny TDI også i Toledo
VWs nye 170-hesters TDI-motor finner nå veien også til Toledo. Det benytter Seat som en glimrende anledning til å lansere to nye utstyrsvarianter.
To sporty
Stylance og Sport-up er modellbetegnelsene du kan velge mellom dersom du vil ha en Toledo med 2,0-liters TDI-motor som yter 170 hk. Som vanlig med dieselmotorer er det vel så interessant å telle dreiemoment som hestekrefter, og i så fall er tallene 350 Newtonmeter ved 1800 omdreininger.
Akselerasjonen er på anstendige 8,6 sekunder fra stillestående til 100 km/t. Ved forbikjøringer skal du vite at du trenger 8,6 sekunder fra 80 til 120 km/t i 5. gear, mens samme øvelse i 6. gear tar 11,4 sekunder. Snittforbruket ligger på 0,62 liter på mila ved blandet kjøring.
Selv om Toledo i følge vår definisjon er en 5-dørs kombikupé med stor bakluke, betegner Seat den som en sedan. Bagasjerommet har en kapasitet på 500 liter med baksetene intakt, og benytter du skyvemekanismen og drar baksetene 14 cm forover får du med deg hele 601 liter.
Velutstyrt
Begge utstyrsnivåene byr på det meste av både komfort- og sikkerhetsutstyr. Vi nevner i fleng 16-tommers (17 med 225/45 på Sport-up) aluminiumsfelger, lærkledd ratt og gearknott, kjørecomputer, cruisecontrol, alarm, bi-xenon hovedlykter, parkerings- og regnsensor, 2-sone klimaautomatikk samt avansert radio/CD-spiller.
På sikkerhetsfronten har bilene ABS, TCS, ESP, EBA, kollisjonsputer i alle retninger samt elektromekanisk servo med dynamisk styrerespons. Utstyret sammen med bilens konstruksjon har gitt den fem stjerner i EuroNCAPs kollisjonstest.
Men i Norge er det stille på Seat-fronten. Hittil i år er det registrert fire nye biler, hvorav den ene er Toledo. Så denne meldinga har nok mer akademisk er praktisk interesse.