-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Smart-bombe med V6 motor
Den gamle tyske Solitude-banen skal også feires. Det skjer nå til helgen, med et veteran-løp og det som er gjør dette til litt mer enn nok et veteran-løp, gjesp er for det første en 100-års feiring, for det andre at Smart stiller med 8 spesialbygde biler som kan gi en pekepinn om hva som kommer.
Derfor er det kanskje også naturlig at Mercedes-datteren Smart legger seg i selen nå som det går mot jubileumsforestilling. Derfra kommer det 8 spesialbygde Roadster-coupeer som skal stilles til disposisjon for kjente veteran-førere som skal delta i oppvisninger.
Den lille to-seteren fra Smart er spennende nok, men noen bombe er den jo ikke akkurat, med sin tre-sylindrede hekkmotor. Men disse utgavene har doblet sylindertallet og til V6-oppskriften er det koblet to turboenheter. Fra 1396 ccm enheten hentes det 170 hester og 220 Nm. Det betyr at vi kan begynne å snakke seriøse interesser. Mer enn 220 km/t i toppfart, 0-100 på under 6 sekunder og mindre enn 5 kg pr. hk i ytelse/vekt forhold.
Nå hører det med til historien at disse bilene skal ikke akkurat bare paradere heller da. Først sendes gamle Hans Herrmann – veteran fra blant annet Mercedes Grand Prix biler i 50-årene – ut i en av disse prototypene, og den tiden han setter på den 4,6 km lange banen skal de andre gråhårede forsøke å matche. Jeg kan forsikre, Hans Herrmann er ikke akkurat noen sinke i dag heller.
Nå er Smart mest opptatt av å fortelle om akkurat dette arrangementet og akkurat disse åtte bilene. Men er det så vanskelig å tro at vi samtidig har fått et glimt av noe som vil komme, og som vil kunne jekke Smart opp i klassen for sportsbiler som må tas på alvor?
Og de av dere som vil vite mer om Solitude klikker her www.solitude-memorial.de