-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Smart-bombe med V6 motor
Den gamle tyske Solitude-banen skal også feires. Det skjer nå til helgen, med et veteran-løp og det som er gjør dette til litt mer enn nok et veteran-løp, gjesp er for det første en 100-års feiring, for det andre at Smart stiller med 8 spesialbygde biler som kan gi en pekepinn om hva som kommer.
Derfor er det kanskje også naturlig at Mercedes-datteren Smart legger seg i selen nå som det går mot jubileumsforestilling. Derfra kommer det 8 spesialbygde Roadster-coupeer som skal stilles til disposisjon for kjente veteran-førere som skal delta i oppvisninger.
Den lille to-seteren fra Smart er spennende nok, men noen bombe er den jo ikke akkurat, med sin tre-sylindrede hekkmotor. Men disse utgavene har doblet sylindertallet og til V6-oppskriften er det koblet to turboenheter. Fra 1396 ccm enheten hentes det 170 hester og 220 Nm. Det betyr at vi kan begynne å snakke seriøse interesser. Mer enn 220 km/t i toppfart, 0-100 på under 6 sekunder og mindre enn 5 kg pr. hk i ytelse/vekt forhold.
Nå hører det med til historien at disse bilene skal ikke akkurat bare paradere heller da. Først sendes gamle Hans Herrmann – veteran fra blant annet Mercedes Grand Prix biler i 50-årene – ut i en av disse prototypene, og den tiden han setter på den 4,6 km lange banen skal de andre gråhårede forsøke å matche. Jeg kan forsikre, Hans Herrmann er ikke akkurat noen sinke i dag heller.
Nå er Smart mest opptatt av å fortelle om akkurat dette arrangementet og akkurat disse åtte bilene. Men er det så vanskelig å tro at vi samtidig har fått et glimt av noe som vil komme, og som vil kunne jekke Smart opp i klassen for sportsbiler som må tas på alvor?
Og de av dere som vil vite mer om Solitude klikker her www.solitude-memorial.de