-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lang og umaskert
Det har ligget i kortene at Volkswagen skulle tilby en strukket versjon av Tiguan. Her er den fanget i all sin prakt av våre spionfotografer.
Dette kan man trygt kalle stordriftsfordeler der VW-gruppen utnytter sine fleksible plattformer for alt de er verd. VW Tiguan, Skoda Kodiaq og neste generasjon Jeti, samt Seats lekre Ateca er alle nære slektninger. Og nå kommer nok en variant.
Da Volkswagen presenterte sin nye Tiguan i Frankfurt i fjor høst, la de ikke skjul på at det også skulle komme en lengre utgave med plass til tre seterader.
Les våre førsteinntrykk av nye Tiguan som har løftet seg skyhøyt over forrige generasjon
Og det er denne lange utgaven våre fotografer nå har foreviget. Først i en lett maskert utgave, og så i ettermiddag, helt umaskert.
Vi ser at bilen er vesentlig lengre enn en vanlig Tiguan. Ikke bare er akselavstanden strukket, den har også ekstra overheng bak for å gi plass til syv seter fordelt på tre rader.
Vi kan også se at bakdørene er lengre enn på en vanlig Tiguan for å lette adkomsten til de bakre seteradene. D-stolpen er løftet i bakkant for å gi mer luft over hodet til de som skal sitte bakerst.
Foreløpig har vi ikke offisiell informasjon om at Tiguan LWB skal selges i Europa, men vi blir forundret om den ikke skal.
Det vi derimot vet er at den skal produseres av SAIC Volkswagen for det kinesiske markedet. Der får den forhjulsdrift som standard, med mulighet for AWD. Under panseret vil VW legge en toliters turbomotor med drøyt 200 hester.
Hvis / når den lanseres i Europa, vil tilbudet også omfatte et utvalg dieselmotorer og på et noe senere tidspunkt, trolig en ladbar hybrid variant.
Den forlengede Tiguan skal også selges på de amerikanske kontinenter – supplert fra VWs Mexico-anlegg. I USA får den følge av storebror Cross Blue som skal bygges i Chattanooga i Tennessee.